خبرهای داغ:
معاون توسعه مشارکتهای مردمی کمیته امداد استان قزوین گفت: مردم استان قزوین 36 میلیارد و366 میلیون ریال در هفت ماهه نخست سالجاری صدقه پرداخت کرده اند که سه میلیارد و 636 میلیون ریال از این رقم برای درمان نیازمندان اختصاص یافته است.
کد خبر: ۸۹۶۳۱۳۴
|
۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۷

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، فرزاد فرهادی معاون توسعه مشارکتهای مردمی کمیته امداد استان قزوین با اشاره به اینکه مردم این استان36 میلیارد و 366 میلیون ریال در هفت ماهه نخست سال جاری صدقه پرداخت کرده اند گفت : صدقات پرداختی نسبت به مدت مشابه سال گذشته یک درصد افزایش داشته است .
وی درباره نحوه هزینه کرد صدقات مردمی اعلام کرد : 10 درصد از صدقات برای درمان بیماران، 5 درصد برای جهیزیه نوعروسان، 32 درصد برای کمکهای موردی، 13 درصد برای ارتقای سطح فرهنگی،20 درصد برای تعمیر و بهسازی مسکن، 5 درصد برای اشتغال، 5 درصد برای تسهیلات کارگشایی و10 درصد نیز برای رفع سایر نیازهای اساسی خانوار تحت حمایت در نظر گرفته شده است .
معاون توسعه مشارکتهای مردمی کمیته امداد استان قزوین با بیان اینکه تمامی صدقات پرداختی براساس تسهیم صورت گرفته و مطابق با نیاز سنجی های انجام شده از خانوار تحت حمایت و اولویت بندی مشکلات اساسی آنها ،در بین مددجویان توزیع می شود، بیان کرد: بانک اطلاعاتی دقیقی از نیازها و مشکلات ضروری خانوار تحت حمایت این استان را در اختیار داریم که براین اساس می توانیم کمکهای مردمی را در اسرع وقت و سریع ترین زمان ممکن به دست مددجویان برسانیم .
وی بااشاره به اینکه سه میلیارد و 636 میلیون ریال از صدقات مردمی برای درمان بیماران تحت حمایت قزوین هزینه شده است، گفت: 800 بیمار صعب العلاج و سرطانی تحت حمایت این استان قرار دارند که برای پاسخگویی به نیازهای درمانی و دارویی آنها نیازمند همیاری هر چه بیشتر خیران هستیم .
فرهادی با بیان اینکه یک میلیارد و 820 میلیون ریال از صدقات برای تامین کمک هزینه جهیزیه نوعروسان تحت حمایت اختصاص یافت تا آنها بتوانند راهی خانه بخت شوند، افزود : یکی از مهمتریت اهداف کمیته امداد این استان اعطای کمک هزینه تامین جهیزیه و هدیه ازدواج به نوعروسان و فرزندان ذکور خانواده های تحت حمایت قزوین است تا آنها با خیالی آسوده زندگی مشترک خود را آغاز کنند .
وی با اشاره به اینکه هفت میلیارد و 280 میلیون ریال از صدقات پرداختی نیز برای تعمیر و بهسازی منازل خانوار تحت حمایت این استان که فاقد سرپناه مناسب هستند هزینه شده است، بیان کرد: با توجه به نیاز خانوار تحت حمایت این استان به سرپناهی مقاوم و مستحکم، از تمامی خیران خواستاریم که بیش از پیش یاریگر این نهاد در ساخت ،مقاوم سازی و بهسازی منازل مددجویان باشند .
معاون توسعه مشارکتهای مردمی کمیته امداد استان قزوین با بیان اینکه صدقه یکی از طرح های مهم این نهاد در دستگیری از فقرا و نیازمندان جامعه است، گفت: هر چقدر مشارکت و کمکهای خیران برای رفع مشکلات خانوار تحت حمایت این استان بیشتر شود به همان میزان می توانیم خدمات کیفی تری را به مددجویان ارائه کنیم .
وی با اشاره به اینکه همواره شاهد افزایش کمکهای مردمی به مددجویان قزوینی هستیم که این امر موجب تسهیل و تسریع در روند رسیدگی به آنها شده است ،بیان کرد: خیران می توانند از طریق کد آنی پرداخت #028*8877* هم به روش ساده تری صدقات خود را بدست مددجویان این استان برسانند .
1001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها