خبرهای داغ:
مدیرکل تامین اجتماعی استان فارس:

قوانین مرتبط با تامین اجتماعی نیاز به اصلاح و بازنگری دارد

مدیرکل تامین اجتماعی استان فارس با اشاره به برخی از مشکلاتی که به دلیل عدم قانون‌گذاری درست ایجاد شده است، گفت: قوانین مرتبط با تامین اجتماعی نیاز به اصلاح و بازنگری دارد.
کد خبر: ۸۹۶۳۰۹۰
|
۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۵

عبدالکریم نباتی شامگاه سه‌شنبه در مراسم اختتامیه چهارمین المپیاد ورزشی بانوان بازنشسته و مستمری‌بگیر سازمان تامین اجتماعی اظهار داشت: بیش از 50 درصد از جمعیت کشور مخاطبان تامین اجتماعی هستند و این نشان از عظمت کار این سازمان دارد.

وی با اشاره به اتفاقات مثبت سازمان تامین اجتماعی افزود: برگزاری المپیادهای ورزشی یکی از این اتفاقات مثبت بوده است، اتفاق دیگر راه‌اندازی بخش IT بود که حجم زیادی از مشکلات را برطرف کرد.

مدیرکل تامین اجتماعی استان فارس با اشاره به حجم مراجعات در استان فارس بیان کرد: هر روز جمعیت زیادی برای انجام کار مراجعه می‌کردند که گاه با نارضایتی باز می‌گشتند اما با راه‌اندازی این بخش بسیاری از کارهایی که حضوری انجام می‌شد، به صورت اینترنتی انجام می‌شود.

وی کاهش منابع را مشکل دیگر سازمان تامین اجتماعی ذکر کرد و گفت: منابع اصلی سازمان از پشتیبانی و دریافت حق بیمه‌ها است و با توجه به اینکه سازمان تامین اجتماعی یک سازمان عمومی و غیردولتی است ریالی از بودجه عمومی دولت استفاده نمی‌کند.

نباتی افزود: قوانینی بدون در نظر گرفتن بار مالی و بدون کار کارشناسی تصویب و سازمان تامین اجتماعی مکلف به اجرا شده که این امر سازمان تامین اجتماعی را با کاهش منابع روبه‌رو کرده است.

مدیرکل تامین اجتماعی استان فارس خطاب به رئیس کانون عالی بازنشستگان گفت: مستمری‌بگیران یکی از شرکاءاصلی سازمان تامین اجتماعی و آئینه بیمه‌شدگان هستند پس می‌طلبد که پرداخت مطالبات تامین اجتماعی را به سهم خودتان دنبال کنید.

وی با بیان اینکه امید است که با تصویب برنامه ششم مطالبات به سازمان بازگردد، بیان کرد: مطالبات سازمان چندین سال است که مغفول مانده و از دولت‌های گذشته به ارث رسیده است.

نباتی با بیان اینکه اصلاح فرایند کسب و کار مورد دیگری است که باید انجام شود، عنوان کرد: مجموعه قوانین در این زمینه باید اصلاح شود چراکه امروز حق بیمه با نرخ‌های مختلف دریافت می‌شود.

مدیرکل تامین اجتماعی استان فارس تصریح کرد: در استان فارس 720 هزار بیمه شده اصلی وجود دارد که جمعیتی بالغ بر 2 میلیون و 82 هزار نفر را تحت پوشش تامین اجتماعی می‌آورد بنابراین قوانین مربوط به این امر باید اصلاح و بازنگری شود.

وی با اشاره به مشاغل سخت و زیان‌آور و مباحث پیرامون آن بیان کرد: این گونه نیست که سازمان نخواهد به تعهداتش عمل کند و مستمری را برقرار نکند اما گاه نکاتی در این زمینه وجود دارد که آثار آن در کل جامعه نمود پیدا می‌کند، بنابراین قوانین باید اصلاح شود.

نباتی گفت: همانگونه که برای افزایش منابع تلاش می‌کنیم وظیفه داریم از پرداخت مستمری غیرحق نیز جلوگیری کنیم و امروز اگر مانع ضررهای این چنینی شویم به سازمان تامین اجتماعی کمک کردیم.

مدیرکل تامین اجتماعی استان فارس با اشاره به اینکه در استان فارس 50 درصد از کسانی که حق بیمه پرداخت می‌کنند، مشمول کمک دولت هستند، عنوان کرد: سازمان تامین اجتماعی یک سازمان خدماتی است نه حمایتی و این موارد باید با بازنگری قانون اصلاح شود.

وی با بیان اینکه باید قانون به گونه ای باشد که بار مالی و بودجه نیز در نظر گرفته شود، گفت: اگر قرار بر این باشد که هم از معافیت‌ها استفاده شود و هم مستمری برقرار باشد و حق بیمه نیز پرداخت نشود، مشکلاتی را به وجود می‌آورد.

دولت مطالبات خود را به تامین اجتماعی پرداخت کند 

علی اصغر بیات، رئیس کانون عالی بازنشستگان کشور نیز در این مراسم اظهار داشت: سازمان تامین اجتماعی و کانون بازنشستگان در عمل ثابت کرده که همان خدماتی که به مردان بازنشسته می‌دهد، به بانوان بازنشسته نیز داده می‌شود. 

 رئیس کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی بیان کرد: کانون‌های بازنشستگی موظف هستند و در دستور العمل‌های اجرایی نیز ذکر شده که خدماتی نظیر نسیم سلامت، طرح‌های گردشگری و وامی که به مردان تعلق می‌گیرد به بانوان نیز داده شود. 

وی با بیان اینکه مصمم هستیم که ورزش را به عنوان یک اولویت مهم قرار دهیم، عنوان کرد: المپیادهای ورزشی همانگونه که در سال‌های گذشته انجام شده در سال‌های آینده نیز تداوم داشته باشد. 

بیات با بیان اینکه شورای عالی کار وظیفه سنگینی دارد، گفت: با توجه به اینکه سال رو به اتمام است، بناست که برای 13 تا 14 میلیون شاغل تصمیم بگیرد که انتظار داریم این تصمیمات شامل حداقل بگیرهای سازمان شود چراکه 55 درصد از بازنشسته‌های کشور حداقل بگیر هستند و قدرت خرید کاهش پیدا کرده است. 

رئیس کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی عنوان کرد: انتظار این است که در کنار منابعی که برای سازمان ایجاد می‌شود طبیعتا حقوق بازنشستگان هم اضافه شود. 

وی گفت: برخی از اظهارنظرهایی که اخیرا مطرح شده و جامعه هدف ما را نگران کرده، بیان موضوعاتی چون ناکارآمدی صندوق‌های بازنشستگی و سازمان تامین اجتماعی است در صورتی که صندوق تامین اجتماعی که صندوق بین نسلی است. 

رئیس کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی نه کمک می‌خواهد و نه مساعدت اظهار داشت: دولت نسبت به پرداخت بدهی خود اقدام کند چراکه در حال حاضر سازمان برای پرداخت حقوق بازنشستگان با مشکل روبه‌رو است و این موضوع  از سمت کانون بازنشستگان نیز پیگیری می‌شود. 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار