خبرهای داغ:
دبیر داخلی همایش بین‌المللی «سیره نبوی در طب» از برگزاری سومین همایش بین‌المللی سیره نبوی در طب و نخستین همایش دانشجویی در شیراز خبر داد.
کد خبر: ۸۹۶۳۰۷۹
|
۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۱

حجت الاسلام عبدالرضا محمودی از برگزاری سومین همایش بین‌المللی سیره نبوی در طب و نخستین همایش دانشجویی با همین موضوع در شیراز خبرداد و اظهار داشت:دانشگاه علوم پزشکی شیراز از تاریخ 21 آذر ماه امسال به مدت سه روز میزبان اساتید طب اسلامی خواهد بود.

وی گفت: به دنبال اعلام فراخوان این همایش 304 مقاله از نقاط مختلف کشور دریافت شد که مورد بررسی اولیه قرار گرفت و از این تعداد 37 مقاله در قسمت دانشجویی، 25 مقاله برای سخنرانی، 57 مقاله به صورت پوستر چاپی و 157 مقاله به صورت پوستر الکترونیکی پذیرفته شد.

دبیر داخلی همایش بین‌المللی «سیره نبوی در طب» با اشاره به این‌که عناوین هفت‌گانه همایش شامل تبیین بیماری و سلامت، آموزش پزشکی، درمان، اخلاق، تغذیه، تحلیل احادیث پزشکی و نقش و جایگاه تمدن اسلامی است، خاطرنشان کرد: تعدادی از اساتید که در این حوزه سابقه فعالیت داشته‌اند هم از حوزه و هم دانشگاه به این همایش دعوت شده‌اند.

حجت‌الاسلام محمودی افزود: تلاش ما این است که متخصصان دو رشته یعنی هم علمای حوزه و هم متخصصان پزشکی بتوانند کار مشترکی را انجام دهند در عین حالی که از افراط و تفریط جلوگیری شود.

وی بیان کرد: در حال حاضر کشور ما در زمینه مطالب علمی و همین‌طور طب سنتی دارای آفاتی است که در همایش سیره نبوی در طب این موضوع را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

دبیر داخلی همایش بین‌المللی «سیره نبوی در طب» گفت: در این همایش به دنبال این موضوع نیستیم که رشته طب نبوی را در دانشگاه ایجاد کنیم بلکه ما به دنبال زمینه‌سازی برای استفاده از سیره نبوی در طب هستیم و راه‌های چگونگی استفاده از سیره نبوی در طب برای ما اهمیت دارد.

وی بیان کرد: باید در تمام ابعاد زندگی پیامبر(ص) را به عنوان یک سرمشق و الگو قرار دهیم چرا که پیامبر دارای شناسنامه عظیم و روشن قرآن کریم است.

حجت‌الاسلام محمودی با بیان اینکه این همایش از 21 تا 23 آذرماه امسال برگزار می‌شود، گفت: سعی کردیم برای برگزاری این همایش اطلاعاتی را از برنامه‌های گذشته جمع‌آوری کنیم تا بتوانیم یک نقشه جامع را ترسیم کرده تا این همایش بتواند ذره‌ای از آفتاب پر نور پیامبر را منعکس کند.

دبیر داخلی همایش بین‌المللی «سیره نبوی در طب» تصریح کرد: در روز همایش میزبان آیت‌الله بهشتی عضو مجلس خبرنگان رهبری و اساتید اهل سنت از کشورهای آلمان، ترکیه، آفریقا جنوبی خواهیم بود.

وی گفت: آن‌گونه که شایسته است از منبع سیره نبوی استفاده نمی‌شود و هدف ما از برگزاری همایش این است که سیره نبوی را به عنوان یک مرجع علمی در مورد طب به افکار عمومی و فرهیختگان معرفی کنیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها