شهردار تبریز با بیان این‌که پیاده‌محوری، ضرورت ترافیکی و سلامتی شهر است، گفت: آنچه از آغاز مسئولیت در شهرداری با عنوان انسان‌محوری مطرح کرده‌ایم، از ضرورت‌های حوزه حمل‌و‌نقل است که تحقق آن نیازمند فرهنگ‌سازی است.
کد خبر: ۸۹۶۳۰۴۷
|
۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، ایرج شهین‌باهر که به مناسبت روز ملی حمل و نقل به همراه جمعی از مدیران و فعالان این حوزه، با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز دیدار داشت، افزود: حمل‌و‌نقل عمومی از اصلی‌ترین حوزه‌های مدیریت شهری است که تاثیر مستقیم در زندگی روزمره شهروندان دارد؛ با این حال، متاسفانه در جامعه امروز اسیر زندگی ماشینی شده‌ایم و حتی در جزئی‌ترین ترددها نیز از خودرو استفاده می‌کنیم.

وی اضافه کرد: تردد گسترده خودردوهای تک‌سرنشین در کوتاه‌ترین فاصله‌ها، رایج شده و وضعیت امروز آلودگی هوا را پدید آورده‌است؛ از این رو، از آغاز مسئولیت در مدیریت شهر سعی کرده‌ایم فضا را محیای پیاده‌محوری کرده و تسلط ماشین را از شهر بکاهیم.

شهردار تبریز اظهار داشت: شهرداری تبریز برنامه‌های حوزه حمل و نقل را در حوزه‌های سخت‌افزاری و تجهیزاتی و همچنین در بحث‌های فرهنگی و آموزشی با نگرش واقعی و علمی پیش گرفته‌است.

شهین‌باهر با اشاره به این‌که فراگیرشدن این امر، نیازمند فرهنگ‌سازی‌های موثر و مداوم است، خطاب به امام جمعه تبریز خاطرنشان کرد:  از حضرتعالی به عنوان یک شخصیت تاثیرگذار و فرهنگی درخواست داریم در این خصوص، با ارائه توصیه‌های شهروندی و همچنین با هدایت مجموعه مدیریت شهر، یاری‌مان کنید.

وی با اشاره به تفاهم‌نامه‌ای که در روزهای اخیر شهرداری تبریز با اداره کل آموزش و پروش استان منعقد کرده‌‌است، گفت: به موجب این تفاهم‌نامه، کارشناسان شهرداری تبریز به صورت مداوم در مقاطع مختلف تحصیلی حضور یافته و موضوعات شهروندی را به دانش‌آموزان ارائه می‌دهند.

ارسال نظرات