خبرهای داغ:
رئیس سازمان بسیج مهندسین صنعتی با بیان اینکه همگان باید به دنبال بهره‌برداری مطلوب از ظرفیت‌های داخلی باشیم، اظهار کرد: در حوزه صنعت به جای اینکه به دنبال رفع مشکلات کلان باشیم به مباحث خرد می‌پردازیم چرا که دانایی لازم را نسبت به مشکلات و ظرفیت‌های موجود نداریم.
کد خبر: ۸۹۶۳۰۲۳
|
۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، علی‌اصغر شهبازی ظهر امروز همایش فعالان سازمان بسیج مهندسین صنعتی که در سالن همایش‌های مجمتع فرهنگی و آموزشی یاوران حضرت مهدی(عج) برگزار شد، با تاکید بر  اینکه رسیدن به نتایج مورد نظر در حوزه اقتصاد مقاومتی نیازمند کادرسازی با تکیه بر نیروهای انقلابی است، اظهار کرد: رهبر انقلاب اسلامی به صورت مستقیم در حوزه اقتصاد مقاومتی وارد شده‌اند؛ تحول درونی و اثربخشی بیرونی به عنوان یک اولویت باید توسط مهندسان بسیجی دنبال شود که در این راستا نیز کارگاه‌ها و نشست‌های لازم در حال برگزاری است.

رئیس سازمان بسیج مهندسین صنعتی کشور رسیدن به نتایج مورد نیاز در حوزه اقتصادی را نیازمند فعالیت‌های منسجم دانست و خاطرنشان کرد: صنعت، موتور محرک اقتصاد است چرا که بدون پویایی صنعت، اقتصاد نیز نمی‌تواند به پویایی برسد.

وی با اشاره به تلاش‌های پژوهشی انجام شده در راستای بررسی راهکارهای عملیاتی برای رفع مشکلات اقتصادی تصریح کرد: اکنون نیازمند ورود به عرصه صنایع جدید هستیم تا بتوانیم پاسخگوی نیازهای مردم باشیم و در این راستا باید از ظرفیت‌های مردمی نیز استفاده کنیم.

شهبازی با تاکید بر اینکه ظرفیت‌ها و سرمایه‌ها در اختیار دولت است، عنوان کرد: بسیج به عنوان یکی از نیروهای خودجوش مردمی متناسب با شرایط خودسازی می‌کند و به حمایت از نهادهای حاکمیتی و در نتیجه مردم می‌پردازد.‌

وی از نبود رویکردهای جهادی در عرصه صنعتی گلایه کرد و گفت: باید برای بسیجیان افق مورد نظر را در بخش‌های مختلف در نظر گرفته و برای رسیدن به این افق‌ها ظرفیت‌های موجود را به کار بگیریم هر چند امکانات مورد نیاز برای رسیدن به هدف نیز محدود است.

رئیس سازمان بسیج مهندسین صنعتی کشور نیروی انسانی توانمند را بزرگترین سرمایه بسیج خواند و ادامه داد: باید این ظرفیت را ساماندهی و در راستای رسیدن به برنامه‌های اقتصادی از آن استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه همگان باید به دنبال بهره‌برداری مطلوب از ظرفیت‌های داخلی باشیم، اظهار کرد: در حوزه صنعت به جای اینکه به دنبال رفع مشکلات کلان باشیم به مباحث خرد می‌پردازیم چرا که دانایی لازم را نسبت به مشکلات و ظرفیت‌های موجود نداریم.

شهبازی از قوانین و مقررات مجلس به عنوان یکی از موانع پیشرفت صنعت یاد کرد و گفت: بسیج به کسی بدهکار نیست و می‌تواند صدای صنعت و صنعتگر را فریاد بزند.

ارسال نظرات