وزیر کشور:

حرکت منسجمی در حوزه آسیب‌های اجتماعی انجام ندادیم/ صرف 150 هزار میلیارد تومان هزینه سالانه جهت مبارزه با مواد مخدر در کشور

وزیر کشور گفت: در نظر نگرفتن بهره‌وری و هزینه‌های اجتماعی و اداری مواد مخدر سالانه ۱۵۰ هزار میلیارد تومان برای کشور هزینه دارد.
کد خبر: ۸۹۶۳۰۰۰
|
۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ عبدالرضا رحمانی‌فضلی ظهر امروز در همایش منطقه‌ای «صیانت و گفتمان‌سازی اجتماعی‌شدن مبارزه با مواد‌مخدر» که در هتل پارس مشهد برگزار شد، اظهار داشت: متأسفانه در حوزه‌های آسیب های اجتماعی حرکتی منسجم، هماهنگ و هدفداری را طی این سال ها انجام نداده ایم.

وی بیان داشت: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در حوزه مشکلات اجتماعی و اعتیاد، نشست‌هایی در وزارت کشور برنامه‌ریزی شد که نخستین نشست با حضور سران قوا و مقام معظم رهبری تشکیل شد.
 
وزیر کشور ادامه داد: اعتیاد و مواد مخدر، حاشیه‌نشینی، طلاق، ناهنجاری‌های اجتماعی و مناطق بحرانی اولویت‌هایی هستند که توسط مقام معظم رهبری در ارتباط با مبارزه با معضلات اجتماعی مشخص شده است.

وی  اعتیاد به مواد مخدر را  بزرگ‌ترین آسیب اجتماعی دانست و گفت: برای ساماندهی این معضل بزرگ  باید این مسئله ریشه‌یابی شود.
 
رحمانی فضلی عنوان داشت: در نظر نگرفتن بهره‌وری و هزینه‌های اجتماعی و اداری مواد مخدر سالانه ۱۵۰ هزار میلیارد تومان برای کشور هزینه دارد.
 
وی گفت: استفاده از ظرفیت‌های مردمی و وارد کردن در صحنه مدیریت آسیب‌های اجتماعی برای اینکه کسی دچار آسیب‌های اجتماعی نشود و پیشگیری از اعتیاد حائز اهمیت است.
 
وزیر کشور در موضوع مبارزه با مواد مخدر به 4 اصل پیشگیری، درمان، مقابله و صیانت اشاره کرد و گفت: مهمترین وظیفه در حوزه پیشگیری اجتماعی‌شدن است.
 
وی افزود: در ارتباط با موضوع صیانت  هر سمنی که در این حوزه‌ها ورود پیدا می‌کند باید مورد حمایت قرار بگیرد.
 
وی ضمن تاکید به حمایت از سمن‌ها گفت: دستگاه‌های مختلف با توجه به ظرفیت مالی که دارند باید از سمن‌ها حمایت کنند.

رحمانی‌فضلی با بیان اینکه ضعف اعتقادی و دینی یکی از مسائل اصلی روی آوردن به آسیب‌های اجتماعی به‌شمار می‌رود، اظهار داشت: بیش از ۵۷ درصد از افرادی که معتاد هستند دارای شغل بوده و باید این موضوع که چه شغل‌هایی آسیب‌پذیرتر هستند بررسی و علت‌ها و ریشه‌ها را پیدا کرد.

وی اظهار داشت: سالانه در کشور ۷۰۰ هزار نفر از معتادان درمان می‌شوند که ماندگاری این جمعیت اندک است لذا باید زنجیره درمان را کامل کرد.

وزیر کشور با اشاره به اینکه در حوزه مدیریت بحران، سمن فعالی نداریم، بیان کرد: در زلزله کرمانشاه خلاء سمن‌ها را احساس شد.

رحمانی‌فضلی  به حضور فعال سپاه و هلال احمر و مردم در زلزله کرمانشاه اشاره کرد و گفت: ما یک تشکل توانمند و منسجم در سرپل ذهاب نداشتیم که امیدواریمدر  راستا همکاری‌های مردمی و سمن‌ها قوت بگیرد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها