مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثار گران خراسان رضوی:

قیام انقلابی نهم دیماه ۵۷ تربت حیدریه بیانگر ولایتمداری مردم این دیار است

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثار گران خراسان رضوی گفت: مردم تربت حیدریه با قیام انقلابی خود ۴۳ روز قبل از پیروزی انقلاب اسلامی اداره امور شهر را بدست گرفته و برگ زرینی در تاریخ کشور به ثبت رساندند.
کد خبر: ۸۹۶۲۹۸۲
|
۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ حجت الاسلام حسین معصومی ظهر امروز در دیدار با جامعه ایثارگران تربت حیدریه گفت: آنچه که این دیار را در تاریخ انقلاب اسلامی نسبت به سایر مناطق متمایز کرده قیام انقلابی بود که مردم ولایتمدار تربت حیدریه با حضور هوشمندانه در صحنه عمال پهلوی را از شهر خود بیرون راندند.

وی افزود: مردم تربت حیدریه در سایه وحدت و همدلی توانستند در یک اجتماع باشکوه و با رهبری عالمان دینی خود مجسمه پهلوی را پایین کشیده و با تقدیم ۱۰ شهید شهر خود را از لوث عناصر ساواک پاکسازی کرده و ۴۳ روز قبل از انقلاب اسلامی زمامت امور را خود به دست بگیرند.

معصومی اظهار داشت: گرامیداشت آئین قیام انقلابی مردم تربت حیدریه در نهم دیماه ۱۳۵۷ بعنوان روز شاخص شهرستان هرسال باید با شکوه برگزارشود و در کنار آن حماسه نهم دیماه ۸۸ ملت ایران نیز تبیین و نهادینه شود‌‌.

مردم تربت حیدریه در نهم دیماه سال ۱۳۵۷ در یک تظاهرات کم نظیر و تقدیم ۱۰ شهید با پایین کشیدن مجسمه پهلوی ۴۳ روز زودتر نسبت به سایر شهرها اداره امور شهر را بدست گرفتند‌.

دیدار با معاون استاندار و فرماندار شهرستان تربت حیدریه، دیدار با امام جمعه شهر تربت حیدریه و نیز بررسی مسایل و مشکلات خانواده معظم شاهد و ایثارگر این شهرستان، از جمله برنامه های سفر یکروزه مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی به تربت حیدریه بود.

شهرستان تربت حیدریه ۶۷۵ شهید ۲۵۰۰ جانباز و ۱۴۱ آزاده را تقدیم نظام اسلامی کرده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها