مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: انتظار می رود ریاست محترم و مسئول محترم دفتر نهاد رهبری دانشگاه اقدامات یاد شده خود در بیانیه را به صورت عملی محقق کرده و نگذارند به راحتی از این وقایع و محکومیت سران فتنه 88، توهین به مقام و منزلت زن توسط سخنران مدعو برنامه و به کار بردن الفاظی همچون پستو نشین و رختشو عبور شود.
کد خبر: ۸۹۶۲۹۷۹
|
۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۷
محمدرضا کرمی در گفتگو با خبرنگار این پایگاه خبری ضمن ابراز تاسف از وقایع روز دانشجو در دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، عنوان کرد: از ریاست محترم دانشگاه و همچنین مسئول محترم دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری به جهت موضع گیری صورت گرفته تشکر می‌کنیم و اقدام درخور تقدیری می‌دانیم، اما مطمئنا اگر این مواضع قبل از وقوع این حوادث صورت می‌گرفت بسیار پسندیده‌تر بود.

وی ادامه داد:، اما به نظر می‌رسد بیان چند نکته لازم و وظیفه ما به عنوان نمایندگان دانشجویان می‌باشد که از آن‌ها غافل نشویم چراکه در بیانیه بزرگوران مغفول و یا نادیده گرفته شده است.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با بیان اینکه جنبش دانشجویی و تشکل‌های دانشجویی چه بسیج دانشجویی، یا سایر تشکل‌های دانشجویی اعم از انجمن اسلامی دانشجویان مستقل، جامعه اسلامی دانشجویان و سایر تشکل‌های دانشجویی؛ مستقل از احزاب، جریانات سیاسی بیرون از دانشگاه و جناح بندی‌های رایج می‌باشند، تصریح کرد: حال بیان این مورد که برنامه روز دانشجو در دانشگاه طبق مصوبه شورای فرهنگی دانشگاه یک سال به تشکل‌های اصول گرا و سال دیگر به تشکل‌های اصلاح طلب واگذار می‌شود، در اساس و اصل خود اشتباه و ظلم به تشکل‌ها و فضای دانشگاهی می‌باشد.

کرمی افزود: تشکل‌ها را در قالب جناح بندی‌های سیاسی قرار دادن نه تنها منافی اصل حرکت‌های جنبش دانشجویی و موذن بودن دانشجو در جامعه می‌باشد بلکه خود راه نفوذی برای ورود جریان‌های سیاسی به دورن دانشگاه می‌باشد.

وی با اشاره به بیانیه صادر شده توسط دو تشکل برگزار کننده برنامه، گفت: در بیانیه منتشر شده بخشی از اشتباه صورت گرفته پذیرفته شده است که خود جای خوشحالی دارد، اما اینکه یک تشکل خود را زیر چتر یک جریان سیاسی بداند و مشی یک جناح سیاسی را نصب العین خود قرار دهد جای تعجب دارد.

وی تاکید کرد: بدون شک عذرخواهی نافی مسئولیت برگزار کننده گان برنامه در قبال وقایع صورت گرفته نبوده و نیست، چراکه این خود مسئولین تشکل‌های مدنظر و سخنران برنامه بوده اند که آشکارا و بی پرده از سران فتنه حمایت کرده اند و مسئولین ناظر دانشگاه که در این برنامه با سکوت خود این روند اشتباه را همراهی کردند در این اتفاق سهیم می‌باشند، لذا انتظار می‌رود ریاست محترم و مسئول محترم دفتر نهاد رهبری دانشگاه اقدامات یاد شده خود در بیانیه را به صورت عملی محقق کرده و نگذارند به راحتی از این وقایع و محکومیت سران فتنه ۸۸، توهین به مقام و منزلت زن توسط سخنران مدعو برنامه و به کار بردن الفاظی همچون پستو نشین و رختشو عبور شود.

کرمی بیان کرد: همچنین انتظار می‌رود شاعر خواننده شعری که علاوه بر توهین مستقیم به نهاد‌های انقلابی، شعری مستهجن و غیر ارزشی بود، در صورت دانشجو بودن طبق قوانین موجود دانشگاهی تعیین تکلیف شده و یا در غیر اینصورت بررسی‌های لازم در خصوص چگونگی حضور وی دربرنامه و واگذاری وقت سخنرانی صورت گیرد.
ارسال نظرات