معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به اجرای برنامه‌های توسعه‌ای این سازمان در راستای توسعه فضاهای گلخانه‌ای، از برنامه ریزی برای اجرای طرح مسقف کردن بیش از یک هزار هکتار از اراضی زیر کشت سبزیجات و صیفی جات فضای باز در این استان خبر داد
کد خبر: ۸۹۶۲۹۶۵
|
۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، لطف‌الله رضایی در نشست بررسی مشکلات بهره‌ برداران گلخانه‌ای استان سمنان اظهار داشت: در سال‌های اخیر با توجه به سیاستگذاری های انجام شده، سالانه 10 تا 12 هکتار به مساحت گلخانه های استان سمنان اضافه می شود.
وی با اشاره به لزوم افزایش هرچه بیشتر فضاهای گلخانه‌ای و کشتهای متراکم استان سمنان به منظور بهره‌وری بیشتر از منابع آبی موجود افزود: بر اساس برآوردهای موجود و طرح‌هایی که در این زمینه در استان سمنان پیش بینی شده است؛ 1000 هکتار از اراضی که زیر کشت سبزیجات و صیفی جات رفته اند مسقف می شوند.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان اضافه کرد: با اجرای این طرح و در صورتی که هفت هزار هکتار از سطح زیر کشت صیفی‌جات و سبزیجات در استان سمنان تبدیل می شوند به یک هزار هکتار گلخانه و بر اساس برآوردهای کارشناسی، مصرف آب 97 میلیون متر مکعبی برای تولید این میزان محصولات به 19 میلیون متر مکعب تبدیل شده و میزان تولید حدود5/2برابر می شود.
وی با اشاره به اینکه زیرساختهای این طرح در دست پیگیری از سوی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان در حال انجام است ابراز امیدواری کرد: تا موانع قانونی و سرمایه گذاری آن برداشته شود و کشاورزان فعال در حوزه گلخانه‌ای و بهره‌برداران سبزی و صیفی این استان بتوانند از این فرصت بسیار خوب استفاده کنند.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به اینکه اجرای این طرح افزایش بهره‌وری در تولید سبزیجات و صیفی‌جات در این استان را به همراه دارد خاطرنشان کرد: با اجرای این طرح بهترین استفاده را از منابع آبی موجود استان سمنان برای تولید سبزیجات و صیفی‌جات خواهیم داشت.
رضایی با اشاره به اینکه هم‌اکنون بیش از 95 هکتار فضای گلخانه‌ای فعالی در استان سمنان وجود دارد عنوان کرد: در این گلخانه‌ها سالانه بیش از 20 هزار تن انواع محصولات گلخانه‌ای تولید می‌شود.
وی تصریح کرد: بر اساس برنامه ششم توسعه، تعهد استان در توسعه گلخانه سالانه7 هکتار بوده که با هماهنگی های انجام شده حدود12هکتار به سطح گلخانه ها اضافه می گردد.
رضایی با اشاره به اینکه زیر ساختهای 9مجتمع تولیدی گلخانه ای در استان وجود داشته و بخشی از آن در حال بهره برداری است افزود: همایشها و جلسات مختلف سرمایه گذاری در حوزه گلخانه ای استان صورت گرفته که از سیاست های مهم بخش کشاورزی است.
معاون بهبود تولیدات گیاهی در پایان گفت:از محل اعتبارات خط ویژه گلخانه ها و سایر طرحهای حمایت از اشتغال استان تسهیلات ویژه و نامحدود به سرمایه گذاران پرداخت می گردد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها