جهاد مبتکرانه یکی از توانمندی های اصلی سپاه از بدو تشکیل تا امروز در اجرای مأموریت ها و تحقق رسالت پاسداری از انقلاب اسلامی بوده است.
کد خبر: ۸۹۶۲۹۱۷
|
۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۰

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، فرمانده سپاه ناحیه طارم ضمن تبریک و گرامیداشت هفته پژوهش و فناوری خدمت ملت شریف ایران اسلامی گفت: این هفته فرصت مناسبی برای توجه و تمرکز روی ابعاد مختلف امر پژوهش و فناوری در کشور فراهم می‌آورد.

اقبال جهانبخشی افزود: تولید و توسعه علم و دستیابی به فناوری برای ارتقاء جایگاه علمی کشور در جهان و کسب ثروت به‌منظور بهبود وضع زندگی مردم و رفاه عمومی، مرهون مطالعه و پژوهش نخبگان، دانشمندان، محققان و فن‌آوران دانشگاه‌ها، پژوهشکده‌ها و دیگر مراکز تحقیقاتی است.

وی با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران در خصوص اهمیت علم و دانش اظهار داشت: جهاد مبتکرانه و پر شور و برخاسته از بصیرت روز به روز رو به افزایش است گفتنی است موفقیت دانش پژوهان هسته ای برگ افتخار دیگری برای کشور ایران است.

جهانبخشی فرمانده سپاه ناحیه طارم تصریح کرد: تبادل نظر و مشورت منجر به گشایش اذهان افراد، کشف موارد و پیشگیری می شود شایسته است تجربیات دفاع مقدس، ایثارگران، جانبازان و فعالان در این عرصه بیشتر مورد استفاده قرار گیرد.

وی با اشاره به تأکیدات فرمانده کل سپاه کار دانش و پژوهش را جهاد فی سبیل الله دانست و گفت: با رعایت اخلاص، تقوی الهی، توکل و پشتکار، کشف راه های میان بر، نو و ابتکاری این کار میسر می شود.

جهانبخشی تصریح کرد: اگر در زمینه علم و دانش در مقرهای سپاه بیشتر تلاش شود در بعد نظامی پیشرفت هایی حاصل شده و دشمن به ما وابسته خواهد شد بنابراین ترور دانشمندان هسته ای توسط دشمنان کوردل نشان از اهمیت توسعه علم و دانش در کشور ایران است.

فرمانده سپاه ناحیه طارم یادآور شد: جهاد مبتکرانه یکی از توانمندی های اصلی سپاه از بدو تشکیل تا امروز در اجرای مأموریت ها و تحقق رسالت پاسداری از انقلاب اسلامی بوده است.

وی خاطرنشان کرد: پیچیدگی ها، تنوع غیرقابل پیش بینی بودن تهدیدات و فرصت های فرا روی انقلاب اسلامی، اهمیت هوشمندی در کشف و احصای مسائل و نیازهای دانشی سپاه و تفکر و اندیشه ورزی و پژوهش به منظور ارائه پاسخ های کاربردی و بن بست شکن به آن ها را بیش از پیش گوشزد می نماید.

جهانبخشی بیان کرد: هفته پژوهش با هدف ایجاد و احیای تفکر پژوهش و فناوری در اذهان عموم، افرادخاص، محققان، دانش آموزان و دانشجویان برگزار می شود.

ارسال نظرات