خبرهای داغ:
شهردار جدید قزوین اذعان کرد:

معضل ترافیک بانهادینه کردن فرهنگ استفاده از حمل و نقل عمومی

شهردار جدید قزوین گفت:احداث معابر و بلوارهای جدید شاید در کوتاه مدت مشکل ترافیم را حل کند اما در طولانی مدت این معضل با نهادینه کردن فرهنگ استفاده از حمل و نقل عمومی میسر است.
کد خبر: ۸۹۶۲۸۵۳
|
۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، علی صفری شهردار جدید قزوین در مراسم تودیع و معارفه شهردار قزوین که صبح امروز در استانداری قزوین برگزار شد، اظهار داشت: چالش های جدی مالی، ترافیک و آلودگی محیط زیست از مهمترین چالش های پیش روی شهرهای امروزی است.
وی افزود:علی رغم این مشکلات، شهرها مکان هایی برای بروز خلاقیت های فرهنگی- اجتماعی بوده و مرکز شکوفایی اقتصادی محسوب می شود.
شهردار جدید قزوین با بیان اینکه شهرها مظروفی برای تمدن سازی هستند، اضافه کرد:قزوین با بیش از یکهزار و ۷۰۰ سال یکجا نشینی همواره به عنوان کانون تمدن به شمار می رود و در دوران صفویه ۵۰سال پایتخت بود.
صفری ادامه داد:شهر قزوین با مکتب های معماری که دارد به عنوان الگوی شهر انسان محور از تنوع قومی و فرهنگی مطرح است که فرصتی بی نظیر برای مدیریت شهری محسوب می شود که بتواند مشارکت شهروندان را جلب کند.
وی عنوان کرد:تنوع قومیت در قزوین یک شاخص مهم دیپلماسی شهری بوده و نقش تغیین کننده ای در توزیع خدمات و توسعه پایدار دارد.
شهردار جدید قزوین تصریح کرد:امروزه بسیاری از مدیران شهری معتقدند شهرسازی باید از خردترین واحد یعنی محله آغاز شود و محلات در پایداری شهردارها نقش کلیدی دارد.
صفری با بیان اینکه برنامه پنج سال آینده شهر قزوین با رویکرد تأکید بر محله محوری تهیه و تنظیم شده است، گفت:ترافیک یک معضل مهم برای شهرها به شمار می رود که منشأ بسیاری از مشکلات شهرنشینی حتی افسردگی است.
وی با اشاره به اینکه قزوین حدود ۴۳۰هزار نفر جمعیت دارد که ۷۶۰هزار سفر درون شهری دارند، بیان کرد:19 درصد این سفرها با ۲۵۰دستگاه اتوبوس و ۳۲درصد از آن با ۴هزار و ۸۰۰ دستگاه تاکسی صورت می گیرد.
به گفته شهردار جدید قزوین ۳۸درصد سفرهای درون شهری قزوین هم با ۱۵۰هزار خودروی شخصی انجام می شود.
صفری خاطرنشان کرد:این آمارها نشان می دهد که با هر سرعتی به احداث بلوار و خیابان بپردازیم شاید بتوانیم در کوتاه مدت مشکلات را برطرف کنیم اما هرگز قادر به رفع معضل ترافیک در طولانی مدت نیستیم.
وی اظهار کرد:بنابراین باید فرهنگ شهری را در بین شهروندان گسترش دهیم تا استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی و دوچرخه به عنوان یک اصل قرار گیرد.
شهردار جدید قزوین یادآور شد:امید است در سال اقتصاد مقاومتی با تدبیر و امید آینده روشنی برای شهر ترسیم کرده و برای تحقق آن گام برداریم .
1009/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار