مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان از برگزاری یادواره ۱۸۷۰ شهید ترور استان همزمان با ۲۷ آذر جاری با حضور دبیر شورای عالی امنیت ملی در دانشگاه کردستان خبر داد.
کد خبر: ۸۹۶۲۸۵۰
|
۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، محمد سلیمانی، مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان اظهار کرد: امسال با حرکت بنیاد هابیلیان و در راستای حرکت فرهنگی بزرگداشت ۵۴۰۰ شهید کردستان، یادواره ۱۸۷۰ شهدای ترور استان برگزار می‌شود.

وی به تعبیر مقام معظم رهبری در سفر به کردستان اشاره کرد و افزود: معظم له زیباترین تعابیر را در مورد کردستان به کار بردند و یکی از این تعابیر این بود که شهدای کردستان غریبانه‌تر و مظلومانه‌تر به شهادت رسیدند.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان بیان کرد: این ویژگی خاص شهدای کردستان است که در سخت‌ترین شرایط از مرز و بوم کشور پاسداری کردند و مظلومانه و غریبانه به شهادت رسیدند.

سلیمانی با بیان اینکه یکی از مصادیق بارز این مظلومیت شهدای ترور هستند، اضافه کرد: شهیدانی که در دفاع از ملت و مبارزه با تروریست به شهادت رسیدند مظلومیت مضاعفی دارند.

وی با بیان اینکه ملت ما یک ملت صلح طلب است و همواره با تروریسم مبارزه کرده است، خاطر نشان کرد: کردستان این افتخار را دارد که در دوران دفاع مقدس بیش از پنج هزار و ۴۰۰ شهید والامقام را تقدیم انقلاب کرده و از مجموع ۱۷ هزار شهید ترور کل کشور، یک هزار و ۸۷۰ شهید متعلق به این استان است که در سخت‌ترین شرایط و در روز‌های حساس با دفاع از این مرزوبوم هستی خویش را در راستای امنیت ملت فدا کردند.

سلیمانی ادامه داد: تکریم از مقام شامخ کسانی که در عرصه ایثار و فداکاری از جان خود گذشتند و در دفاع از تمامیت ارضی کشور و حقوق مردن، هستی خود را در طبق اخلاص نهادند و شربت شهادت نوشیدند، بر همه ما واجب است.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان بر زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا، پراکندن عطر شهدا و ادای دین به شهیدان تاکید کرد و افزود: تکریم از مقام شامخ شهدا یک ضرورت است.


وی افزود: یادواره ۱۸۷۰ شهید ترور استان همزمان با ۲۷ آذر جاری با حضور دبیر شورای عالی امنیت ملی در دانشگاه کردستان برگزار می‌شود.


انتهای پیام/7727
ارسال نظرات