مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه یزد با تأکید بر اینکه رهایی فلسطین همچنان مسئله اول و اولویت جهان اسلام است افزود: پرداختن به این مسئله نباید به‌روز یا رویداد خاصی محدود شود.
کد خبر: ۸۹۶۲۸۲۴
|
۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۴

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج دانشجویی از یزد، احسان مختاری مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه یزد با اشاره به اقدام اخیر رئیس‌جمهور آمریکا در به رسمیت شناختن قدس شریف به‌عنوان پایتخت رژیم جعلی و غاصب اسرائیل افزود: این اقدام ترامپ در همان ساعات اولیه با واکنش مسلمانان در سراسر عالم روبرو شد و این مهم باعث شد تا ترامپ همچون سایر رئیس‌جمهورهای امریکا این تصمیم را عقب بیندازد.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه یزد اضافه کرد: تعلیق این طرح همان کاری است که رؤسای جمهور چند دهه گذشته انجام می‌دادند و ترامپ که منتقد این عمل رؤسای جمهوری پیشین آمریکا بود، مجبور به انجام این کار شد اما این اقدام رئیس‌جمهور آمریکا باعث شد تا بار دیگر مسئله آزادی فلسطین از چنگال اشغالگران صهیونیستی در جهان اسلام باقدرت بیشتر مطرح شود.

عضو شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان دراین‌باره ادامه داد: قدس نقطه‌ی عطفی ست که اگر صهیونیست‌ها در مورد آن نتوانند حرفشان را به کرسی بنشانند، کل پروژه صهیونیسم شکست خواهد خورد و این‌رو دارای اهمیتی ویژه است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه با پایان یافتن سیطره داعش در عراق و سوریه، رژیم صهیونیستی بیشتر از همیشه احساس ناامنی می‌کند، تصریح کرد: سران نظامی رژیم صهیونیستی از اولین افرادی بودند که به شکست نظامی داعش واکنش نشان دادند و در مقابل دوربین‌ها حاضرشده و خواستار افزایش بودجه نظامی اسرائیل شدند.

عضو شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان با تأکید بر اینکه مسئله رهایی فلسطین به‌عنوان اصلی‌ترین مسئله جهان اسلام باید همواره در جامعه زنده باشد و پرداختن به این مهم به صرفاً به زمان خاص یا رویداد خاصی محدود نشود، اظهار داشت: مردم بصیر و انقلابی ایران همواره حتی در سال‌های پیش از پیروزی انقلاب اسلامی نشان دادند که از درک بالایی نسبت به این آرمان والای جهان اسلام برخوردارند و همواره در صف اول دفاع از مردم فلسطین حاضر بودند و با تمام توان از محور مقاومت اسلامی دفاع کردند.

مختاری با تأکید بر اینکه آزادی بیت‌المقدس و رهایی ملت مظلوم و بی‌دفاع فلسطین از سلطه اشغالگران صهیونیست همواره آرمان بلند انقلاب اسلامی و راهبرد کلیدی حضرت امام راحل و مقام معظم رهبری برای جهان اسلام بوده است، تصریح کرد: همه جریانات ارزشی موظف هستند تمامی ظرفیت‌های مادی و معنوی خود را در حمایت از انتفاضه فلسطین و مقاومت اسلامی به کار بگیرند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه یزد با اشاره به منویات امام راحل عظیم‌الشأن مبنی بر اینکه مسئله فلسطین جز با مسلسل‌های متکی به ایمان حل نخواهد شد، تصریح کرد:هیچ اقدام دیپلماتیک نمی‌تواند مسئله فلسطین را حل کند،و آنچه باید پیش از گذشته موردتوجه مردم جهان اسلام و دولتمردان کشورهای اسلامی قرار بگیرد تقویت محور مقاومت است.

وی در همین راستا خاطرنشان کرد: تحقق این مهم نیاز به عزم و اراده جدی کشورهای اسلامی و همبستگی و اتحاد آن‌ها دارد و در بین دولتمردان کشور باید تمام توان خود را به کار بگیرند و پیش از هر زمان به مسئله فلسطین توجه داشته باشند.

ارسال نظرات