مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه اصفهان گفت: مدعیان آزاداندیشی که شجره طیبه بسیج را جناحی می‌دانند، از بیرون دانشگاه بابت اعمال و رفتارشان خط می‌گیرند و از خودشان آزادی عمل هم ندارند چه رسد به آزادی اندیشه.!
کد خبر: ۸۹۶۲۸۲۱
|
۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۹
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج دانشجویی از اصفهان، محمدحسن سیوندیان، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه اصفهان بیان داشت: از وظایف بسیج و بخصوص بسیج دانشجویی روشنگری در سطح جامعه و دانشگاه به صورت وسیع و بدون نگاه جناحی و دید سیاسی است که برنامه‌های بسیج دانشجویی دانشگاه اصفهان نیز از این قاعده مستثنی نیست.

وی افزود: جریان انقلابی همواره در دانشگاه فضا را برای نمایندگان تفکرات مختلف پیشرفت و تعالی کشور فراهم کرده‌ است تا الگوی اصلی پیشرفت انقلاب اسلامی که همانا تبعیت از ولایت فقیه و توجه به داخل کشور بدون وابستگی فکری و اقتصادی به خارج از کشور بوده است را نمایان‌تر و شرایط آزاداندیشی را برای دانشجویان که آیندگان کشور و آینده سازان انقلاب اسلامی هستند، فراهم کند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه اصفهان ادامه داد: از آنجا که بسیج یک تشکل فراجناحی و انقلابی است و در راستای فرامین رهبری و مطالبات ایشان گام بر می‌دارد، بر آن شدیم تا برنامه‌ای با موضوع عدالت‌خواهی برگزار کرده و راهکارهای بهتر اجرا شدن عدالت اجتماعی در جامعه را بررسی کنیم.

وی تاکید کرد: برنامه‌ای که اگر چه حواشی همیشگی را در پی داشت و طبیعت برنامه‌های دانشجویی احساساتی شدن برخی افراد هم است؛ اما با این همه به صورت بسیار خوبی اجرا شد و مهمان برنامه یعنی «سعید زیباکلام» و دانشجویانی که در تریبون آزاد شرکت کردند مطالب بسیار خوبی را بیان داشتند؛ البته پوشش خبری این برنامه و نیز انتقال بسیاری از قسمت‌های برنامه در صدر اخبار فضای مجازی نقطه عطف این برنامه بود به طوری که بسیاری از جریانات و خبرگزاری‌ها آن را پوشش دادند.

سیوندیان تصریح کرد: در این میان بسیاری از منابع خبری کاذب و تشکل‌های یک بار مصرف درصدد بر آمدند تا با حاشیه‌سازی و نگاه سیاست‌زده که نقل عملکرد این‌ها شده است، برنامه را زیر سئوال برده و بسیج را به جناح یا گروهی خاص محدود کنند، حال آنکه بسیج و بسیجیان بارها و بارها اعلام کرده‌اند که فراجناحی و انقلابی عمل کرده و وامدار هیچ حزب خاصی نیستند.

وی اذعان کرد: همان‌هایی که ژست آزاداندیشی و استقلال از احزاب را در دانشگاه می‌گیرند و جریان انقلابی و بخصوص شجره طیبه بسیج را جناحی می‌دانند، از بیرون دانشگاه بابت برنامه‌ها و اعمال و رفتارشان خط می‌گیرند و از خودشان آزادی عمل هم ندارند چه رسد به آزادی اندیشه! برخی جریانات دانشجویی داخل دانشگاه‌ها رسالت اصلی خویش را فراموش کرده و در زیر لوای احزاب سیاسی، بر طبل سیاست زدگی خود می‌کوبند و پیاده‌نظام بودن احزاب سیاسی را که بعضا در مقابل اصول نظام ایستاده‌اند افتخار خود می‌دانند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه اصفهان اظهار داشت: بسیج دانشجویی دانشگاه اصفهان به عنوان برگزار کننده این برنامه بار دیگر اعلام می‌کند که نه تنها با هیچ شخصی عقد اخوت نبسته است بلکه همیشه و مطابق وظیفه شرعی و عقلی خود مقابل هر فرد و جریانی که در شیپور ضاله فتنه و انحراف بدمد، می‌ایستد و ملاک را تنها خدمت به انقلاب و مردم می‌داند.

وی مطرح کرد: بار دیگر خطاب به حاشیه سازان معلوم‌الحال که پس از سال‌ها فتنه و عبور از موازین انقلاب و هم‌نوایی با تروریست‌های داعش از مواضع خود بازنگشته و توبه نکرده‌اند و در حمایت از فتنه بر می‌آیند، توصیه می‌کنیم دست از سیاسی‌کاری، عوام‌فریبی و سیاه‌نمایی برداشته و سعی در تطهیر افعال ناشایست خود در سال‌های فتنه نداشته باشند.

سیوندیان در پایان با اشاره به اینکه بزرگترین افتخار بسیج احترام به تمام سلایق و عقاید است و جز مبانی انقلاب و چارچوب‌های آن خط قرمزی برای بیان حقایق و روشنگری نمی‌بیند، خاطرنشان کرد: با این حال بسیاری همواره به دنبال خاموش کردن صدای مخالفان خود هستند و در عین حال ندای «زنده باد مخالف من» هم سر می‌دهند؛ رسما اعلام می‌کنیم در صورت صدور مجوز از سوی هیأت نظارت دانشگاه آماده‌ایم با بررسی عملکرد مثبت و منفی دولت‌های بعد از انقلاب نوع نگاه آن‌ها به پیشرفت و تعالی انقلاب و کشور را بر همگان عیان کنیم.

ارسال نظرات