ائمه جمعه کهگیلویه و بویراحمد در خطبه های نماز جمعه شهرستان های مختلف استان ضمن اعتراض به اتفاقات روز دانشجو در دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، خواهان برخورد قانونی لازم شدند.
کد خبر: ۸۹۶۲۸۱۹
|
۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۶
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج دانشجویی از کهگیلویه و بویراحمد، ائمه جمعه استان در خطبه های نماز جمعه شهرستان های مختلف ضمن اعتراض به اتفاقات روز دانشجو در دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، خواهان برخورد قانونی لازم شدند.

حجت‌الاسلام اسماعیل صلواتی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه قلعه‌رئیسی با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی گفت: راه نجات از گناه توبه و استغفار، یاد خدا و استعانت از خداوند متعال، عبادت و بندگی خدا و اراده قوی انسان است، تقوا سبب از بین رفتن بسیاری از گناهان می‌شود.

salavatei_emam_jomaaee-(3).jpg

وی ادامه داد: عواملی مانند تقوا، حفظ عفت، رعایت حقوق، شرکت در غم و شادی یکدیگر، وجود فرزند و کنترل عوامل مزاحم در حفظ و ثبات حیات خانواده مؤثر است.

امام جمعه قلعه رئیسی به تصمیم ترامپ در به رسمیت شناختن قدس اشاره و عنوان کرد: اولین نتیجه تصمیم ترامپ ایجاد انسجام و وحدت جهان اسلام و نزدیک شدن امت اسلام حول محور فلسطین و علیه آمریکا و اسرائیل بود و این تصمیم ناشی از عجز و ناتوانی در مدیریت تحولات منطقه توسط آمریکا و اسرائیل بود و سیاست سازش و عادی سازی روابط با رژیم صهونیستی سیاستی پوچ و شکست خورده است.

صلواتی خاطرنشان کرد: این اقدام آمریکا دشمنی مستمر آمریکا با جهان اسلام و جهان عرب اثبات شد و پیام سردار رشید اسلام آقای سلیمانی به فرماندهان گردان های شهید عزالدین قسام و جهاد اسلامی مبنی بر آمادگی جمهوری اسلامی برای پشتیبانی همه جانبه از نیروی مقاومت فلسطین هم لبیکی بود و هم اینکه هرجا مظلومی باشد و ردپای ظالمی است ایران اسلامی حضور دارد.

وی به روز وحدت حوزه و دانشگاه اشاره و یادآور شد: دانشگاه و حوزه دو مغز متفکر جامعه هستند و تمام سعادت و شقاوت و انحطاط جامعه بستگی به این دو نهاد دارد و اگر دانشگاه و حوزه مهذب و متعهد باشند می‌توانند جامعه را سعادتمند کنند و بزرگترین فاجعه این است که حوزه و دانشگاه از هم جدا باشند و در مقابل همدیگر باشند.

امام جمعه قلعه رئیسی تاکید کرد: امروز نقشه دشمن این است که این دو قشر را از هم جدا کند تا کشور را غارت کند و جدا شدن ملت و روحانیت و دانشگاه عامل هلاک شدن ملت و اسلام و کشور می‌شود.

صلواتی با انتقاد از برگزاری برنامه‌هایی که در دانشگاه‌های استان اجرا شد گفت: امروز فضای دانشگاه‌های استان ما اسلامی نیست در دانشگاه های استان ما دین و عقاید و اخلاق دانشجویان تقویت نمی شود و دچار آسیب و آفت هایی شده است وضعیت دانشگاههای استان و وضعیت فرهنگی استان ما دچار ولنگاری و سهل اندیشی شده است.

وی اضافه کرد: دانشگاه‌های استان و مجموعه‌های آموزشی نیاز به خانه تکانی اساسی دارند استان ما را با غیرت، عفت و حیاء می شناسند امروز وضعیت خیابان‌ها و دانشگاه های استان در حد فاجعه است عکس‌هایی که از مراسمات روز دانشجو در سایت‌ها می‌باشد مایه ننگ و شرمندگی است و ظلم در حق خدای متعال قرآن، پیامبر و اهل بیت(ع) و حضرت زهرا(س) است و ظلم در حق شهدا و خون شهیدان است.

امام جمعه قلعه رئیسی بیان کرد: چرا وضعیت حجاب در دانشگاههای استان ما به چنین وضعیت اسفباری گرفتار شده و چه کسانی بایستی جواب خون ۱۸۰۰ شهید استان را بدهند؟ این پاسداری از احکام اسلام و قرآن وخون شهیدان هست؟ این احیای فرهنگ زهرای اطهر سلام الله علیها است؟ آنهایی که در دانشگاههای استان هستند و مسئولان فرهنگی جواب دهند برنامه روز دانشجو در دانشگاه علوم پزشکی و اتفاقاتی که افتاد هم فرهنگ هم احیاء هم عفت و هم غیرت مردمان این استان را به باد داد؛ ما اصلاح طلبان را به دینداری و حریم نگه داشتن از خدا و رسول می شناسیم آنان را معتقد به اسلام و قرآن و احکام اسلام می‌شناسیم مرگ بر این نوع اصلاح‌طلبی که این چنین عقاید تشیع و احکام اسلام را به سخره بگیرد این افساد طلبی هست اصلاح طلبی نیست اینان به دروغ میگویند ما اصلاح طلبیم.

صلواتی تبیین کرد: این کجا آزادی هست؟ این چه روشنفکری هست که برخی دختران فکلی مکلی شده و سانتی مانتی شده و صاف کاری و نقاشی شده در معرض دید نامحرمان و حراج در انتظار عموم قرار بگیرند؟ این نتیجه علم و درس خواندن و تربیت اسلامی هست؟ این نتیجه سهل اندیشی خانوادها و مدیران ناکارآمد و سیاسی کار و منفعت طلب است نتیجه بیکاری و حقوق های نجومی و تفکر اشرافی گری و لیبرالی و غربگرایی است. این نتیجه ناکارآمدی مدیران فرهنگی و متولیان فرهنگی هست این نتیجه مدرک گرایی است.اگر مسئولان دانشگاه نمیتوانند کاری کنند و نمیتوانند از این وضعیت اسفبار جلوگیری کنند لابد نمانند وقتی نمی توانید این خیانت است.

وی با بیان اینکه همگان بدانند با این وضعیت و ادامه این شرایط فرهنگ حیاء غیرت و عفت از استان ما رخت بر می بندد و به سمت نحطاط و نابودی می رود اظهار داشت: در این زمینه از امت حزب الله از مردم متدین استان از غیور مردان این استان از جوانان انقلابی از علما روحانیت و اساتید متعهد دانشگاهها از خانواده شهیدان از وارثان راه شهدا می‌خواهم به دفاع از اسلام و قرآن و شریعت و احکام اسلام و سنت و سیره رسول اکرم(ص) و اهل بیت(ع) قیام کنید؛ امروز وظیفه همه امر به معروف و نهی از منکر است امروز بی تفاوت بودن در این عرصه تهاجم و ناتوی فرهنگی خیانت و ظلم است.

صلواتی به لاحیه بودجه سال ۹۷ هم اشاره و یادآور شد: اگر به سیاست های اقتصاد مقاومتی در این کشور بهاء داده می شد اگر مدیریت اجرایی کشور به جای تفکر ایبرالی و غربگرایی و نسخه های غربی و مدیریت تکنوکرات ها و اشرافی گری ها مدیریت انقلابی و جهادی و نسخه التیام بخش اقتصاد مقاومتی را مبنا قرار می داد امروز گرفتار این همه معضل و مشکلات نمی شد و امید است مجلس با تفکر انقلابی و جهادی و مبتنی بر سیاست های اقتصاد مقاومتی این لاحیه ۹۷ را که بر اساس تفکرات انقلابی و ولایی نیست اصلاح کند.

وی افزود: بودجه سالانه بایستی بر اساس برنامه های ۵ساله نوشته شود اما دانشمند محترم برنامه توسعه ششم را کنار گذاشته و به برنامه ۴ساله ای اشاره می کند که نه دولت تصویب کرد و نه مجلس و این کار غیرقانونی است.

امام جمعه قلعه رئیسی به سفر وزیر خارجه انگلیس به کشور هم اشاره و متذکر شد: هر جا انگلیس قدم بگذارد بوی تفرقه، فریب دخالت، خیانت، نقض عهد می آید و همیشه به دنبال غارت بود و انواع و اقسام خیانت در حق ایران را انجام داد و کارنامه انگلیس در ایران سیاه است و در برجام به دنبال فریب ایران و نقش دم آمریکا را بازی می کند و امیدوارم مسوولان فریب مسول خیانتکار انگلیسی را نخورند.

صلواتی در ادامه گفت: بعضی از دلها یک روزی مستقیم بودند و در راه راست قرار داشتند درست حرکت می کردند اما بعد برگردانده شدند و مولا علی(ع) می فرماید بعضی ها یک روزی درست حرکت می کردند اما دلهایشان واژگون شد حالا چرا واژگون می شود خدا که به کسی ظلم نمی کند خودمان هستیم که آلوده دنیا می شویم و آلوده محبت های بی جا و جاه طلبی می شویم.

وی خاطرنشان کرد: افرادی در طول این سالیان انقلاب اوایل در خط انقلاب و نظام بودند اما بعد فاصله گرفتند مرجع تقلید بود اما منحرف شده یار امام، نخست وزیر و رئیس جمهور بود اما منحرف شد و اندیشه های امام را تحریف می کرد و از خط امام فاصله گرفت و رئیس جمهور بود و از خط امام فاصله گرفته و در مقابل نظام ایستاد، رئیس جمهور بود اما فتنه را همراهی کرد، رئیس جمهور بود اما اصل نظام را تحریف می کند و سیاه نمایی می کند و کار این فرد هم فتنه است آن فتنه دعوت به اغتشاش می کرد اما این فتنه قوه قضائیه را زیر سوال می برد و به دنبال فریب افکار عمومی هستند و از قوه قضائیه اعتماد زایی می‌کنند و در این شرایط چراغ و قطب نما ولایت فقیه است و سعی کنیم معیار و مبنا برای ما ولی باشد و الا ما هم منحرف می شویم.


حجت‌الاسلام علی‌اکبر راوند ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر ضمن توصیه مردم به تقوای الهی اظهار کرد: امتناع ورزیدن کشتی‌گیر جوان ایرانی به نام علیرضا کریمی نشان دهنده نماد عزت ایرانی بودن این جوان بود.

ravand.jpg

وی در ادامه گفت: در دیدار علیرضا کریمی و خانواده این جوان کشتی‌گیر با مقام معظم رهبری عزت آفرینی این جوان توسط نائب امام زمان معرفی گردید و رهبر معظم انقلاب فرمود ازخودگذشتگی این پهلوان را همانند پهلوانی همچون پوریای ولی نامید.

امام جمعه دیشموک گفت: در این دیدار رهبر معظم انقلاب فرمودند از این که این جوان نشان داد جوانی از جوانان برومند این کشور حاضر است برای یک هدف بزرگ و بلند و آن هم به رسمیت نشناختن رژیم کودک کش، رژیم صهیونیستی قبل از اینکه در قرعه‌کشی با رژیم صهیونیست مواجه شود امتناع ورزید نماد عزت ایرانیش بود.

راوند افزود: از نفس خود گذشتن و از قهرمان شدن خود گذشتن این جوان ایرانی نشان دهنده و نماد عزت ایرانیان شد و لقب نماد عزت ایرانیان توسط نائب امام زمان به یک جوان برای ما و جوان ایرانی یک افتخار است.

خطیب نماز جمعه شهر دیشموک به پیام سردار رشید اسلام سردار قاسم سلیمانی به فرماندهان جهاد اسلامی مبنی بر آمادگی جمهوری اسلامی برای پشتیبانی همه جانبه از نیروهای مقاومت فلسطین اشاره کرد و گفت: لبیک به ندای حضرت محمد(ص) کی‌می‌فرماید اگر صدای ناله یک رجلی به گوش رسید اگر اهل اسلام نباشد ولی مظلوم واقع شود و مسلمانان به دادش نرسند مسلمان نیست.

وی اذعان کرد: به فرموده رهبر معظم انقلاب هر جا مظلومی باشد یا رد پای ظالمی باشد ایران اسلامی و انقلابی به عنوان یک تکلیف و وظیفه انسانی و دینی حضور پیدا خواهد کرد و تا وقتی رژیم کودک‌کش اسرائیل باشد ایران همیشه در صحنه وجود دارد و ان‌شاالله تا نابودی رژیم اشغالگر اسرائیل ما هستیم و تا نابودی رژیم اسرائیل را نبینیم دست‌بردار نیستیم.

خطیب نماز جمعه شهر دیشموک با اشاره به روز ۲۷ آذرماه شهادت آیت‌الله مفتح و روز وحدت بین حوزه و دانشگاه عنوان کرد: اولین زمانی که پیامبر به پیامبری مبعوث شد برادری و وحدت را ایجاد کرد و حضرت امام هم احیاگر شریعت نبوی هم در راه وحدت، حمایت از فلسطین در داخل نگاه ویژه‌ای به حوزه و دانشگاه داشت.

وی تشریح کرد: به فرموده رهبر معظم انقلاب نقابل حوزه و دانشگاه هلاکت ملت، کشور و اسلام را به دنبال خواهد داشت ولی شهید مفتح آیت‌الله بزرگ وقتی به آرمان‌های حضرت امام معتقد بود با آگاهی از توطئه‌های استعمارگران که هدفشان جدایی حوزه و دانشگاه بود برای وحدت بیشتر این دو حوزه قدم برداشت.

امام جمعه دیشموک گفت: آیت‌الله مفتح برای ایجاد وحدت بین حوزه و دانشگاه این دو قشر تاثیرگذار تمام همت خود را به کار برد و به مناسبت همین وحدت حوزه و دانشگاه و مجاهدت ایشان در راه تحقق وحدت میان حوزه و دانشگاه روز ۲۷ آذرماه را روز وحدت حوزه و دانشگاه نامگذاری کردند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی دیشموک گفت: لایحه بودجه سال ۹۷ به مجلس جای مصوبات برنامه ششم و جای برنامه‌های اقتصاد مقاومتی که از طرف مقام معظم رهبری تاکید شد خالی است.

وی اذعان کرد: اقتصاد مقاومتی و حمایت از اقشار کم‌درآمد در این لایحه دیده نشد و از نمایندگان مجلس می‌خواهم که با تدبیر بیشتر و دقت لازم در این لایحه‌ای که هزینه‌های جانبی و ریخت پاشهای دولت افزایش داده شد شد کاهش یابد.

راوند گفت: نمایندگان باید با دقت لازم در این لایحه تجدید نظر کنند و هزینه‌های عمرانی و تولیدی و حمایت از اقتصاد مقاومتی را مد نظر قرار دهند.

امام جمعه دیشموک به سفر وزیر امور خارجه انگلیس به ایران اشاره کرد و گفت: سفر این وزیر به ایران به خاطر آزاد کردن دو جاسوس در ایران بود که مسؤولان باید بدانند و بیدار باشند که چنین کشورهایی جاده صاف کن آمریکاه هستند.

وی عنوان کرد: آزاد کردن جاسوسانی که اطلاعات نفتی، گازی، پتروشیمی و پروژه‌های عمرانی و میدانهای گازی را در اختیار کشورهای غربی می‌دادند و اطلاعات نظام را در اختیار بیگانگان قرار می‌دادند کار درستی نیست.

راوند بیان کرد: به فرموده رهبر معظم انقلاب انگلیس خبیث جاده صاف‌کن آمریکا است و منبع نکبت‌های ملت‌های منطقه است و مسؤولان باید بدانند و بیدار باشند به این دشمنان خوشبین نباشند.

وی به برگزاری جلسه‌ای در دانشگاه علوم پزشکی یاسوج اشاره کرد و گفت: جلسه‌ای که در دانشگاه علوم پزشکی یاسوج برگزار شد و اقشار نامربوطی در این جلسه دعوت شده بودند به مقدسات و مقام زن توهین شد و کسانی که حضور داشتند با کف زدند و سوت کشیدن آنها را تشویق کردند و نهی‌ازمنکری وجود نداشت واقعا برگزاری چنین مجالسی در دانشگاههای اسلامی زیبنده نظام اسلامی نیست و امیدوارم با چنین کسانی برخورد قانونی شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی دیشموک گفت: با توجه به اینکه استان ما یک استان نفت‌خیز است اما مردم استان ما همچنان در نبود سوخت گلایه دارند و دوماه از فصل سرما می‌گذرد ولی امروز چند نفری ضمن گلایه خود از نداشتن نفت اعتراض خود را بیان کردند.

وی گفت: از مسؤولان می‌خواهم که نبود نفت سفید را در دیشموک پیگیری کنند یا مشکل کالابرگ این منطقه را در دستور کار خود قرار دهند و نداشتن نفت سفید و سوخت مردم منطقه دیشموک کم‌کاری مسؤولان را به همراه دارد.

راوند با بیان اینکه در این منطقه هنوز مشکل سوخت رسانی وجود دارد عنوان کرد: زیبنده نیست خانه‌ای در دیشموک نفت داشته باشد و همسایه به داشتن دبه به دست به دنبال نفت در خانه؟‌های دیگر بگردد.

امام جمعه دیشموک هم با اشاره به پراکندگی دیشموک و داشتن مسافت‌های زیاد و دور دست بودن این منطقه از شهرستان کهگیلویه گفت: در بحث درمان در دیشموک مشکلاتی وجود دارد که مسؤولان در این خصوص کم‌کاری نکردند اما دو بخش دیشموک و چاروسا نیازمند بیمارستان با تجهیزات کامل است.

وی گفت: در این مدت در بحث درمان در دیشموک مشکلاتی به وجود آمده است که در این منطقه نبود تجهیزات کار را بر مردم سخت‌تر کرده است نداشتن رادیولوژی، نبود سنوگرافی، فاقد دکتر متخصص در این منطقه اجحاف در حق مردم این منطقه است.

راوند گفت: ما از مسؤولان می‌خواهیم که دو بخش چاروسا و دیشموک با بیش از ۴۰ هزارنفر جمعیت بدون حضور زائرین و گردشگرانی که به این منطقه می‌آیند برای احداث یک بیمارستان تلاش کنند و از دکتر ایلامی و داوری که از هیچ تلاش و کوششی تا به حال دریغ نکردند می‌خواهم نگاه ویژه‌ای به بخش دیشموک داشته باشند.

وی متذکر شد: این درمانگاه فاقد تجهیزات و داشتن یک آمبولانس برای مردم منطقه دیشموک کافی نیست و از بین بردن محرومیت در بخش دیشموک و چاروسا نیازمند پوشش تجهیزات پزشکی در درمانگاه و احداث یک بیمارستان بزرگ با تجهیزات کامل است.

ارسال نظرات