خبرهای داغ:
استاندار قزوین با بیان اینکه بافت فرسوده مانندغده سرطانی وسط شهر قرار دارد، گفت: در طول سالیان بدون توجه به بافت فرسوده ای که در هسته مرکزی شهر قرار دارد، شهر را گسترش دادیم.
کد خبر: ۸۹۶۲۷۹۵
|
۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج قزوین، عبدالمحمد زاهدی در مراسم تودیع و معارفه شهردار قزوین که صبح امرپز دراستانداری قزوین برگزار شد، اظهار داشت: شهر را می توان به گونه ای طراحی کرد و ساخت که تا قرن ها پایدار بماند.
وی افزود: برای پایداری یک شهر برقراری ارتباط ارگانیک بین انسان و محیط ضروری است.
استاندار قزوین اضافه کرد:اگر فضاهای شهری با روح انسان ارتباط ارگانیک و مناسب نداشته باشد همان انسان مخرب شهر می شود.
زاهدی ادامه داد:هر شهر باید یک هویت و ریشه تاریخی داشته باشد که دلیل آن رفتار مردم و بناهای تاریخی است.
وی با بیان اینکه شهرهای ما مشکلات زیادی دارد ، عنوان کرد:یکی از بیماری هایی که شهرهای قدیمی و بزرگ دارند، بافت فرسوده است که مانند یک غده سرطانی در وسط شهر شکل گرفته است.
استاندار قزوین تصریح کرد:در طول سالیان بدون توجه به بافت فرسوده ای که در هسته مرکزی شهر قرار دارد، شهر را گسترش دادیم.
زاهدی با اشاره به اینکه یکی از اولویت های امروز دولت توجه به بافت فرسوده شهری است، گفت:ترافیک یکی از مواردی است که انسان ها را معذب می کند و برای رفع این معضل باید چاره اندیشی شود.
وی بیان کرد:احداث تراموا در شهر قزوین مصوب شده است که با بافت شهری قزوین تناسب داشته و کمترین خسارت به لحاظ بصری را به شهر وارد می کند.
استاندار قزوین خاطرنشان کرد: بقیه روش های کاهش ترافیک خیلی در شهر قزوین پاسخگو نیست.
زاهدی اظهار داشت:نواحی منفصل شهری باید مورد توجه قرار گیرد زیرا درصوت عدم توجه به این نواحی همین نواحی شهری می تواند در آینده مشکل ساز شود .
وی با بیان اینکه ورودی های شهر قزوین مناسب نیست، یادآور شد: هر مسافری که وارد شهر می شود آنچه در نگاه اول می بیند روی ذهنش اثرگذار است بنابراین ساماندهی و مناسب سازی ورودی های شهر بسیار حایزاهمیت است.
1009/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها