مدیرعامل ایران خودرو با بیان اینکه صنعت قطعه سازی کشور در حال پیرشدن است، گفت: طبق توافق با پژو،قطعه سازان ایرانی می‌توانند برای سایت پژو در الجزایر قطعه تولید کنند.
کد خبر: ۸۹۶۲۷۹۰
|
۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۰

 

به گزارش خبرگزاری بسیج، هاشم یکه زارع در مراسم افتتاح خط تولید دناپلاس توربو و پژو ۲۰۷ صندوق دار با حضور رئیس مجلس اظهار داشت: صنعت قطعه سازی کشور در حال پیرشدن است. سالهاست که سرمایه گذاری مناسبی در این صنعت انجام نشده است. در این وضعیت اگر بازسازی و دستیابی به صنایع نوین در دستور کار قرار نگیرد، فاجعه نه چندان دوری در انتظار صنعت قطعه سازی کشور خواهد بود.

وی ادامه داد: باید از منابع صندوق توسعه ملی بابت تقویت و نوسازی صنعت قطعه سازی استفاده شود.

یکه‌ زارع با بیان اینکه باید به نوسازی ناوگان فرسوده کشور توجه ویژه شود، افزود: سال گذشته ۵۰ هزار دستگاه تاکسی فرسوده را نوسازی کردیم که این رقم تا امروز به ۵۷ هزار دستگاه رسیده است.از مجلس می خواهیم تا دولت را حمایت کند که بودجه مناسب برای نوسازی خودروهای فرسوده در قانون بودجه لحاظ شود.

به گفته یکه زارع، سالانه ۱.۵ تا ۲ میلیارد تومان از محل مصرف بالای سوخت خودروهای تجاری در کشور هدر می رود که اگر نصف این رقم در صنعت موتورسازی کشور هزینه شود مصرف سوخت بالای ۶۰ لیتر این خودروها به ۳۰ لیتر خواهد رسید.

ارسال نظرات