خبرهای داغ:
مسئول دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی استان قزوین اظهار کرد: از ابتدا سال ۹۶ تا کنون حدود ۱۵۰۰ نفر زائر اولی بالای ۴۰ سال از استان قزوین به مشهد مقدس اعزام شده اند.
کد خبر: ۸۹۶۲۷۷۱
|
۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۰

 

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، حسنعلی نوروزی مسئول دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی استان قزوین اظهار کرد: کاروان‌های زیارت اولی در قالب طرح «مهر درخشان» از سراسر کشور با کمک خیرین، برخی مراکز نیکوکاری،ادارات و نهادها اعزام می‌شوند و ۳ روز در زائرسرای آستان قدس میهمان امام رضا(ع) هستند و یک وعده نیز در آشپزخانه حضرتی میهمان امام رضا(ع) می‌باشند و در کل رفت وبرگشت این مسافرت ۵ روز به طول می‌انجامد.
این مسئول اذعان کرد: بیشتر زائرین این طرح محرومین و نیازمندان و افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند و از مناطق محروم استان اعزام می‌شوند.
نوروزی خاطر نشان کرد: درحکمی که مقام معظم رهبری مدظله العالی به تولیت معزز آستان قدس رضوی دادند یکی از مواد ۷ گانه یا منشور ۷ ماده‌ای توصیه‌های مقام معظم رهبری، توجه به زائرین و محرومین و محوریت در این زمینه‌ها تاکید شده و در استان‌ها با ایجاد و راه‌اندازی نمایندگی‌های آستان قدس رضوی از آذر ماه سال ۱۳۹۵ شروع به اعزام زائرین شده است.
این مسئول افزود: افرادی که بالای ۴۰ سال سن دارند و به علت فقرمالی تا کنون نتوانسته‌اند به مشهد مقدس مشرف شوند به عنوان زائر اولی به مشهد مقدس اعزام می‌شوند.
وی تصریح کرد: از سال گذشته تا کنون از استان قزوین حدود ۲۰۰۰ نفر زائر به مشهد مقدس اعزام شده‌اند. روزانه بین ۴۰۰۰ تا ۵۰۰۰ نفر میمهان امام هشتم(ع) و آستان قدس رضوی هستند.
در ادامه وحید مهری رابط نمایندگی آستان قدس رضوی شهر اقبالیه افزود: روز گذشته ۶۵ نفر زائر اولی از اقبالیه و ۲۵ نفر از بسیجیان به زیارت امام رضا‌(ع) مشرف شدند.
مهری در پایان بیان کرد: تاکنون حدود ۵۰۰ نفر از اقبالیه به مشهد مقدس اعزام شدند که اسکان ۳ روزه و وعده غذایی آنان در مشهد به صورت رایگان و مهمان آستان قدس رضوی می‌باشند. یک وعده نیز در آشپزخانه حضرتی مهمان امام هشتم(ع) می‌شوند. ۸۰ هزار تومان نیز به عنوان هزینه ایاب و ذهاب پرداخت می‌کنند که در برخی موارد ۴۰ درصد آن توسط زائر و بقیه توسط آستانتأمین می‌شود.
4001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها