معاون سیاسی-امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان:

خودداری مردم از کمک به متکدیان باید در جامعه، فرهنگ ‌سازی شود

خودداری مردم از کمک به متکدیان باید در جامعه، فرهنگ ‌سازی شود، همه مسئولین باید به گونه ای برنامه ‌ریزی و فرهنگ ‌سازی کنند تا مردم از ابراز احساسات و کمک به متکدیان دوره ‌گرد، خودداری کنند.
کد خبر: ۸۹۶۲۷۵۴
|
۲۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، معاون سیاسی-امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان در جلسه شورای اجتماعی استان، گفت: همه دستگاه‌ های اجرایی استان باید با همکاری و همدلی، فضا را برای فعالیت متکدیان در شهر، سخت و بغرنج کنند تا متکدیان، امکان فعالیت در شهرها را نداشته باشند.

سید بیوک موسوی افزود: سال گذشته مقرر شده بود تا همه متکدیان، از سطح شهر جمع‌آوری شوند، این در حالی است که تاکنون و بنا به دلایل مختلف، این جمع آوری در استان محقق نشده است

وی با اشاره به اینکه مشکلات گرمخانه متکدیان باید سریعاً برطرف شود، اظهار داشت: ساماندهی متکدیان باید با برگزاری جلسات مختلف با هماهنگی و همکاری حوزه ‌های مختلف قضایی و با حضور نماینده استانداری زنجان صورت پذیرد تا در صورت نیاز، این افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی قرار گیرند.

معاون سیاسی-امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان با اشاره به اینکه خودداری مردم از کمک به متکدیان باید در جامعه، فرهنگ ‌سازی شود، تصریح کرد: همه مسئولین باید به گونه ای برنامه ‌ریزی و فرهنگ ‌سازی کنند تا مردم از ابراز احساسات و کمک به متکدیان دوره ‌گرد، خودداری کنند؛ به طوری که اگر قرار است کمکی از سوی مردم به افراد مستحق و نیازمند صورت پذیرد، این کمک ها در چهارچوب فعالیت و مشارکت در موسسات خیریه رسمی و عمومی که حضور فعالی در جامعه دارند، متبلور شود.

سید بیوک موسوی افزود:به کرات مشاهده شده متکدیان پس از جمع ‌آوری، مجدداً به سطح شهر باز می‌گردند، به نظر می رسد دلیل این امر، تعلل در انجام وظایف از سوی برخی دستگاه های اجرایی مرتبط است؛ به طوری که با دستگاه های اجرایی که از این پس در این راستا کوتاهی کنند، برخوردهای قانونی لازم صورت خواهد گرفت.

وی با اشاره به اینکه باید برخورد جدی با افراد متکدی در شهر شده و مجوز و ابزارهای برخورد سختگیرانه با متکدین از طُرُق قانونی صادر شود و این برخوردها نیز باید به گونه ای باشد تا دیگر حضور این افراد در شهر، مشاهده نگردد، گفت: از خدمات مفید و ارزشمند حوزه ‌های قضایی در برخورد با آسیب‌های اجتماعی و طلاق در جامعه سپاسگذارم.

معاون سیاسی-امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان با اشاره به اینکه باید ذهن مسئولین به طلاق و پیامدهای آن معطوف شده تا در بحث پیشگیری از طلاق از امکانات سخت‌ افزاری، فضاهای مختلف و زیرساخت‌ های موجود، نهایت بهره برده شود، افزود: می‌توان با گسترش بحث مشاوره، جلوی بروز برخی آسیب‌ های اجتماعی را در جامعه گرفت و مسئولین با دلسوزی، تلاش‌ های لازم را در جهت کاهش آسیب‌ های اجتماعی و به ‌ویژه طلاق در جامعه انجام دهند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار