استاندار زنجان:

باید فضای گفتمان در بخش های مختلف با مشارکت دانشجویان تقویت شود

باید فضای گفتمان در بخش های مختلف با مشارکت دانشجویان تقویت شود، لذا فضای دانشگاه ها یکی از زمینه های مهم تحقق این موضوع است که با تقویت این فضای گفتمان، می توان به مشارکت این قشر در تصمیم گیری های کشور و استان خوشبین بود.
کد خبر: ۸۹۶۲۷۰۲
|
۲۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۷

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، استاندار زنجان در دیدار با جمعی از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی استان، گفت:با توجه به شرایط کشور و ناامنی های موجود در کشورهای مسلمان منطقه و خاورمیانه، امروز کشور بیش از هر زمان دیگری نیازمند همدلی و وحدت است و باید با تقویت این گفتمان، مسیر توسعه کشور بیش از پیش هموار گردد.

اسداله درویش امیری با توجه به اینکه دانشجویان امروز نسل پرورش یافته در نظام جمهوری اسلامی هستند افزود: مدیریت عالی استان از نقدهای دلسوزانه دانشجویان در استان استقبال می کند.

وی اظهار داشت: باید فضای گفتمان در بخش های مختلف با مشارکت دانشجویان تقویت شود، لذا فضای دانشگاه ها یکی از زمینه های مهم تحقق این موضوع است که با تقویت این فضای گفتمان، می توان به مشارکت این قشر در تصمیم گیری های کشور و استان خوشبین بود.

استاندار زنجان تصریح کرد: در دهه 50، چهره های اثرگذاری همچون شهید مفتح، شهید مطهری، آیت اله طالقانی، دکتر شریعتی، مقام معظم رهبری و چهره های دیگر انقلاب اسلامی در کشور، مبحث گفتمان دانشجویی را پایه گذاری نمودند و با ایجاد فضای گفتمان انقلابی و اسلامی و اندیشه ناب در سایه استقلال طلبی و آزادی خواهی، ارتباط مناسبی بین دانشگاه، حوزه و جامعه ایجاد کردند.

اسداله درویش امیری اظهار داشت: خروجی رواج گفتمان دانشجویی در فضای دانشگاهی کشور، تربیت نیروهای نخبه ای همچون شهید باکری، شهید کلاهدوز و شهید باقری ها بود که در سال های پس از پیروزی انقلاب و جنگ تحمیلی، مدیریت کلان کشور را بر عهده گرفتند و در این وظیفه خطیر نیز سربلند شدند.

وی افزود: اقدامات زیادی برای توسعه کشور طی 40 سال اخیر انجام شده است؛ به گونه ای که در حوزه علوم پزشکی، بهداشتی و درمانی دستاوردهای زیادی نصیب کشور شده که این شرایط، قابل مقایسه با سال های قبل از انقلاب نیست.

کشور در حوزه پزشکی توفیقات زیادی کسب کرده است، بعد از وقوع انقلاب، عمده مراکز درمانی و بهداشتی و همچنین بیمارستان های کشور مملو از پزشکان پاکستانی، بنگالی و هندی بود، اما امروز علاوه بر پوشش کامل پزشک بومی در کشور، دستاوردهای چشمگیری در این حوزه محقق شده که این عملکرد درخشان، موجب درخواست کمک سایر کشورها از ایران برای همکاری در حوزه پزشکی و درمانی شده است.

استاندار زنجان با توجه به اینکه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بر مبنای شعار «استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی» بنا نهاده شده اس، تصریح کرد: باید در آستانه چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی و در سایه رهبر معظم انقلاب، کدورت ها و کینه ها را کنار گذاشته و برای سربلندی نظام اسلامی و حفظ استقلال و تمامیت ارضی کشور تلاش کرد.

اسداله درویش امیری گفت: نباید با کینه و کدورت، مسیر توسعه کشور را ناهموار کرد و در سایه نظام جمهوری اسلامی ایران، تمامی اقشار از جمله دانشجویان، اساتید، مبلغین، مسئولین و پژوهشگران باید به رسالت خود عمل نمایند، باید زمینه ای فراهم شود که همه مردم بتوانند از داشته های کشور بهره مند شوند و نباید هیچ کسی احساس محرومیت کند.

وی افزود: دانشجویان باید در کنار تحصیل و پژوهش، در عرصه های مختلف نیز فعالیت کنند و از ظرفیت های بالای این قشر در عرصه های مختلف بهره گیری شود.

استاندار زنجان گفت: فضای دانشگاه باید به گونه ای باشد که از تمامی ظرفیت دانشجویان، بهره لازم برده شود؛ به گونه ای که حضور 12 کانون فرهنگی-مذهبی، 14 انجمن اسلامی، 17 نشریه دانشجویی در کنار 13 تشکل دانشجویی در دانشگاه علوم پزشکی استان، نشان از شرایط مناسب برای فعالیت دانشجویان در عرصه های مختلف دارد.

 

  

ارسال نظرات
آخرین اخبار