در حالیکه مردم مناطق کوهپایه ای و البته حاشیه جنگل مازندران در فصل سرد پائیز در آستانه برف و یخ زمستانه به سر می برند، مسئولان جای نرم و گرم نشسته استان با بهانه های مختلفی از ارائه خدمات (تامین نفت) به نیازمندان روستایی امتناع می کنند.
کد خبر: ۸۹۶۲۶۸۹
|
۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۱

 به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، هرچند اغلب روستاهای  فاقد شبکه گاز سراسری در حاشیه جنگل های مازندران قرار داشته و با توجه به امکان بهره برداری مرقون به صرفه تهیه محصولات جنگلی، تنها از حیث احترام به منابع طبیعی و حفظ گونه های محیط زیست خود را در تنگنا می گذارند، اما بی مهری مسئولان به ویژه مسئولان نفت منطقه ای در عدم تخصیص مناسب و به موقع  نفت و مواد سوختی  در کنار تگناهای  معیشتی دولت تدبیر، سرمای فصل زمستان امسال و سالهای پیش  رو،  برای ساکنان مظلوم روستاها  سختی مضاعفی به همراه داشته است.

 

به هر تقدیر، خودکرده ای که به دست همین مردم رقم خورده را تدبیر نیست، اما لازم است تا مسئولان و متولیان امور مردم که در واقع باید خادمان مردم در جامعه اسلامی باشند در حالی که با تدابیری قصد رنجش و اذیت ، محرومین، مستضعفین و ولی نعمتان را برای هدفهای جاه طلبانه و غیر خدایی در سر می پرورانند، حداقل کمی هم به آخرت بیاندیشند  و برآن ایمان داشته باشند که یاری همنوع حتما مستلزم وقوع حادثه ای همچون زلزله غرب و جنگ داعش و ... علیه مردم نیست گرچه برخی از دولتمردان عملا نشان دادند که به آن هم قائل نیستند !

 

 با وجود سرما و شرایط سخت زندگی در روستاهای مازندران که فاقد شبکه سراسری گاز هستند، بهانه هایی همچون عدم اعلام کالابرگ تدبیری شایسته نیست و مدیران باید بر پایه اقدام انساندوستانه و بر اساس نیاز  خانوار های روستایی در مناطق کوهپایه ای اقدام نمایند.

 

از سویی شایسته است تا به منظور صیانت از منابع طبیعی ، جنگل و انفعال خدادادی مسئولین نسبت به ادامه گاز رسانی به مناطق کوهپایه ای به ویژه مناطق جنوبی ساری مرکز مازندران(دودانگه و چهاردانگه ) همت مضاعفی بخرج دهند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها