خانه بوم گردی تیشک در روستای نمونه گردشگری دولاب به عنوان اولین خانه بوم گردی در استان کردستان افتتاح شد.
کد خبر: ۸۹۶۲۶۷۹
|
۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، اولین خانه بوم گردی استان کردستان با حضور مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کردستان، جمعی از مدیران حوزه گردشگری و علاقه‌مندان به این حوزه در روستای نمونه گردشگری دولاب افتتاح گردید.

آوات مکاری رئیس گروه توسعه گردشگری و بازاریابی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کردستان در مراسم افتتاح خانه بوم گردی تیشک با بیان اینکه دولاب از مقاصد جدید گردشگری در استان کردستان است، گفت: دولاب به جهت غنای فرهنگی بالا و نیز نزدیکی به مرکز استان کردستان می‌تواند فرصت جذب گردشگران زیادی را داشته باشد.

وی افزود: روستا‌های شاخص و گردشگر پذیر در استان کردستان و خصوصا منطقه هورامان به دلیل بافت معماری و نیز فرهنگ‌های خاص موجود سالانه پذیرای گردشگران زیادی هستند.

مکاری با اشاره به اینکه گردشگری شهری با ظرفیت‌های سرمایه گذاران و بخش دولتی باید توسعه یابد، بیان کرد: توسعه گردشگری در روستا‌ها و مناطق کم جمعیت استان کردستان باید با همت خود مردم منطقه انجام گیرد.

رئیس گروه توسعه گردشگری و بازاریابی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کردستان اظهار داشت: کم‌ترین هزینه در اشتغالزایی حوزه گردشگری صورت می‌گیرد و این در شرایط فعلی اقتصادی استان و خطر مهاجرت روستاییان می‌تواند بسیار تاثیرگذار باشد.

وی از حمایت‌های دولت برای توسعه بوم گردی در استان کردستان خبر داد و گفت: توسعه بوم گردی بر اساس حفاظت از محیط زیست و نیز معرفی جاذبه‌های فرهنگی بکر در این مناطق است.

مکاری افزود: تسهیلات بانکی نیز به این منظور پرداخت می‌شود و علاقه مندان می‌توانند تا سقف ۲ میلیارد ریال وام دریافت نمایند.


رئیس گروه توسعه گردشگری و بازاریابی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کردستان از ایجاد سازوکار‌های کاربردی برای اعطای پروانه بهره برداری به خانه‌های بوم گردی در کردستان خبر داد و اظهار داشت: متقاضی ایجاد و احداث اقامتگاه بومگردی باید از لحاظ زیست محیطی و فرهنگی دارای سابقه و برنامه ریزی فعالیت باشد.

وی بر لزوم حفظ بافت تاریخی روستا‌های منطقه هورامان تاکید کرد و گفت: از ظرفیت‌های بوم گردی برای توسعه گردشگری روستایی و نیز کمک به تسریع در ثبت جهانی هورامان استفاده خواهیم کرد.

مکاری در پایان حفظ بازی‌های محلی روستا‌ها و فرهنگ‌های خاص در این مناطق را از مهمترین اهداف توسعه بوم گردی عنوان کرد.

انتهای پیام/7727
ارسال نظرات