به همت پایگاه شهید فروغی حوزه 216 حصرت زکیه (س) کارگاه مهارت یابی دیابت باحضور کارشناس مرکز بهداشت خانم ابراهیمی و بسیجیان برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۶۲۶۴۰
|
۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج ، به همت پایگاه شهید فروغی حوزه 216 حصرت زکیه (س) کارگاه مهارت یابی دیابت باحضور کارشناس مرکز بهداشت خانم ابراهیمی و بسیجیان برگزار شد.

کارگاه مهارت یابی دیابت باحضور کارشناس بهداشت
کارشناس بهداشت با اشاره به دیابت که یک نوع اختلال متابولیک و سوخت و ساز در بدن است و به وابسطه آن توانایی تولید انسولین در بدن از بین می رود ، اظهار داشت :دیابت نوع شایع یک و دو دارد و در کنار ان ها دیابت بارداری و نواقص ژنتیکی سلول های بتا اختلال ژنتیکی سلول های درون ریز و انسولین قرار دارند.


وی دیابت نوع یک را تخریب سلول های بتا در پانکراس که منجر به نقض تولید انسولین می شود و نوع دوم را مقاومت پیشرونده بدن به انسولین و تخریب سلول های بتا و نقض کامل تولید انسولین خواند.


این کارشناس افزود :در دیابت یک گرسنگی شدید،تشنگی شدید، کاهش وزن، بی حسی، سوزن سوزن شدن بدن، درد پا ودر دیابت دو تاری دید، تشنگی، خستگی غیرقابل توجیه از علائم ظاهری این بیماری هستند.


ابراهیمی درپایان خاطر نشان کرد: به طور کلی یکی از مهمترین بخش های پیشگیری از پیشرفت بیماری دیابت و و موفقیت در روند ان به نوعی درمان و کاهش شدت این بیماری مزمن در بدن فرد مبتلا رعایت نکات تغذیه ای و داشتن برنامه غذایی دقیق است.افراد مبتلا به دیابت تا حد ممکن از مصرف مرباها و کنسروها و گوشت های سرخ شده و حاوی چربی زیاد خودداری کنند.

 

خبرنگار بسیجی : فوج

ارسال نظرات