خبرهای داغ:
امام جمعه میاندوآب:

سیاست زدگی از اصلی ترین عوامل عدم پیشرفت میاندوآب است

امام جمعه میاندوآب گفت: متاسفانه شهرستان میاندوآب بیش از اندازه سیاسی بوده و همین عامل از عوامل عدم پیشرفت میاندوآب است.
کد خبر: ۸۹۶۲۶۱۶
|
۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، حجت الاسلام و المسلمین حمید حسن زاده در خطبه های نماز جمعه این هفته میاندوآب با اشاره به دلایل عدم پیشرفت میاندوآب، اظهار کرد:  متاسفانه شهرستان میاندوآب بیش از اندازه سیاسی بوده و همین عامل از عوامل عدم پیشرفت میاندوآب است.

امام جمعه میاندوآب با بیان اینکه سیاسی بودن این شهرستان سبب می شود تا اختلافات سیاسی به تقابل کشیده شود، افزود: در هر نقطه از کشور تنها در ایام انتخابات اختلافات سیاسی را شاهد هستیم ولی در میاندوآب در طول چهار سال چه بعد از انتخابات مجلس و یا ریاست جمهوری این اختلافات وجود داشته و میاندوآب همه روزه سیاسی بوده و دعواهای سیاسی تمام نمی شود.

وی گفت: اگر می خواهیم میاندوآب آباد شود باید این را در نظر داشت که رئیس جمهور، نماینده و شورای شهر بعد از انتخابات رئیس جمهور و نماینده و شورای همه شهر است و نباید فضای شهر را سیاسی نگه داشت، چرا که بعد از انتخابات دیگر همه چیز تمام می شود.

حسن زاده با بیان اینکه با دیدگاه جناحی، گروهی و سیاسی شهر توسعه نمی یابد، تصریح کرد: عامل دیگر عدم توسعه و پیشرفت میاندوآب این است که متاسفانه در این شهرستان هم از طرف مسئولان هم از طرف مردم، به جزئیات بیشتر از کلیات پرداخته شود  و متاسفانه به جای اینکه مردم نیز به کلیات مثلا مشکلات شهر حرف بزنند در مورد جزیئات و مسائل و مشکلاتی مانند کوچه و خیابان خود حرف می زنند.

خطیب نماز جمعه میاندوآب با بیان اینکه میاندوآب از ظرفیت نهفته خوبی برخوردار  بوده و نیاز به برنامه ریزی مناسب دارد، گفت: متاسفانه دچار روزمرگی شده ایم و تنها به فکر امروز هستم و دیگر هیچ، در حالی که مسئول باید برنامه ریزی کوتاه مدت و میان مدت و بلند مدت داشته و هدف خود را مشخص کند که در مدتی که مسئولیت دارد، می خواهد به کجا برسد.

وی  با تاکید بر حمایت از صنعت، کشاورزی، دامداری و کارگاههای تولید در میاندوآب، اظهار کرد: در زمان انتخابات پنج  وزیر به میاندوآب آمدند در حالی که اکنون باید از مسئولان ارشد کشوری و استانی به شهر دعوت کرد تا درد مردم و کشاورزان را به آنها بگوییم.

حسن زاده با بیان اینکه باید فکری به حال کشاورزان کرد، افزود: در برخی شهرها، سیب میاندوآب به چند برابر قیمت به فروش می رسد و باید مسیری و شرایطی فراهم کرده و از کشاورزی که مثلا چغندرقند کشت کرده حمایت کرد.

امام جمعه میاندوآب به وضعیت دفن پسماند شهری اشاره و اظهار کرد: وضعیت پسماند میاندوآب، آبروی مسئولان شهرستانی و مردم را برده است و  متاسفانه این معضل چندین سال است که حل نشده باقی مانده است.

وی با بیان اینکه این مسئله نباید سیاسی شود، تصریح کرد: اهالی اطراف آن محل در مشکل بوده و از سوی دیگر این وضعیت دفن پسماند که در مسیر ورودی شهر قرار دارد، سبب آبرو ریزی بوده و باید حل شود و اگر کسانی مانع بوده و مقصر هستند نیز به مردم معرفی شوند.

حسن زاده با اشاره به اینکه وضعیت برخی از محلات شهر میاندوآب از روستا بدتر است، گفت: وضعیت برخی محلات میاندوآب و چاله های موجود در آنها، تداعی گر روستا در ذهن آدمی است و من از همه می خواهم که اختلافات را کنار گذاشته و دست به دست هم داده و بدون توجه به حرف دیگران برای پیشرفت شهر تلاش کنیم.

امام جمعه میاندوآب به ظرفیت عظیم رودخانه زرینه رود در این شهر اشاره  و بیان اینکه اگر این ظرفیت در شهرهای دیگر بود به بهترین نحو از آن استفاده می کردند، افزود: متاسفانه رودخانه ای به این عظمت بی ثمر افتاده است در حالی که منبع عظیم توسعه گردشگری بوده، بدون اینکه استفاده ای از آن شود، بدون بهره باقی مانده است.

خطیب نماز جمعه میاندوآب با بیان اینکه تنها با شعار “شهر دوچرخه گفتن” چیزی درست نمی شود، افزود: با حلوا حلوا گفتن دهان شیرین نشده و تنها با گفتن شهر دوچرخه؛ چیزی حل نمی شود بلکه باید زیرساخت ها را فراهم کرد تا شهر خود به خود به شهر دوچرخه تبدیل شود.

وی به بدعت های غلط نیز اشاره کرد و گفت: چشم و هم چشمی و برخی بدعت های غلط مانند شیربهای زیاد، مهریه زیاد و جهازیه زیاد سبب مشکلاتی برای جوانان و خانواده ها شده و باید ریش سفیدان و علمای شهر در این زمینه فرهنگ سازی کرده و جلوی بدعت های غلط را بگیرند.

حسن زاده به روز پژوهش اشاره و با تاکید بر امر تحقیق و پژوهش، تصریح کرد: مراکز آموزشی باید به جای آموزش، به آموزش پژوهش محور حرکت کرده و برای افزایش تحقیقات و اختراعات جدید تلاش کنیم.

امام جمعه میاندوآب با اشاره به سالروز وحدت حوزه و دانشگاه و تاکید بر تحقق این امر، گفت: امام خمینی(ره) منادی وحدت حوزه و دانشگاه بوده و تشخیص دادند که دشمن از چه راهی می خواهد نفوذ کرده و به اهداف خود برسد.

وی افزود: برای تحکیم وحدت حوزه و دانشگاه، باید ذهن ها عوض شده و حوزویان، دانشگاهیان را بی دین نپندارند و دانشگاهیان نیز حوزویان را متحجر و عقب مانده فرض نکنند، بلکه باید روز به روز به سمت وحدت حرکت کرد.

حسن زاده هم چنین به شب یلدا اشاره و با توصیه به خانواده ها، تصریح کرد: شب یلدا باید به جای اینکه با برخی بدعت های غلط که امروزه شکل گرفته است، به شب صله رحم و میهمانی و محبت و دوستی تبدیل شود.

 

ارسال نظرات