خبرهای داغ:
امام جمعه جديدگلپایگان:

افزایش هزینه های جاری به معنای تعطیلی واحدهای تولیدی کشور است.

امام جمعه جديد گلپایگان، با اشاره به لایحه بودجه یک هزار و ۱۹۴ میلیونی سال ۹۷ و تقدیم آن به مجلس، گفت: افزایش هزینه های جاری و کاهش اعتبارات عمرانی به معنای افزایش ریخت و پاش ها و ادامه رکود و بیکاری و تعطیلی واحدهای تولیدی در کشور است.
کد خبر: ۸۹۶۲۵۶۶
|
۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۱

به گزارش خبرگزاري بسيج از گلپايگان،  آیت الله سید علی طهماسبی، در نماز جمعه  اين هفته که در مصلی گلپایگان برگزار شد، اظهار کرد: افزایش هزینه های جاری و کاهش اعتبارات عمرانی به معنای افزایش ریخت و پاش ها و ادامه رکود و بیکاری و تعطیلی واحدهای تولیدی در کشور است.

امام جمعه گلپایگان با اشاره به لایحه بودجه یک هزار و ۱۹۴ میلیونی سال ۹۷ و تقدیم آن به مجلس عنوان کرد: نمایندگان مجلس باید با بررسی هوشمندانه و مدبرانه زمینه پیشرفت کشور و رفاه عمومی کشور را فراهم نمایند.

وی افزود: این لایحه بر اساس برنامه ششم توسعه و اقتصاد مقاومتی مقرر نشده است.

نیازمندان واقعی تنها مدد جویان کمیته و بهزیستی نیستند

آیت الله طهماسبی با اشاره به اینکه یارانه قطع یارانه ثروتمندان و پرداخت آن به نیازمندان واقعی یک ضرورت است، گفت: باید دقت کرد که نیازمندان واقعی تنها مدد جویان کمیته و بهزیستی نیستند.

امام جمعه گلپایگان با بیان لزوم توجه به بدهی های سازمانهای بیمه گر پایه و بدهی ۱۸ هزار میلیاردی به داروخانه ها و مراکز درمانی، در طرح تحول سلامت خاطرنشان کرد: نسبت به بدهی های به گردن وزارت بهداشت در طرح تحول سلامت در لایحه بودجه توجه کافی نشده است.

وی در ادامه با اشاره به افزایش چند برابری عوارض خروج از کشور، تصریح کرد: برای برخی سفرها مثل سفرهای توریستی این قانون لازم بود ولی برای سفرهای زیارتی که جنبه ارتقای سطح فرهنگی و رشد مبانی دینی می شود نباید افزایش پیدا کند.

نمایندگان در مورد افزایش حامل های انرژی درست تصمیم بگیرند

آیت الله طهماسبی با یادآوری این نکته که افزایش حامل های انرژی همواره موجب رشد قیمت کالا و تورم در جامعه بوده است، بیان کرد: نمایندگان باید در این خصوص هوشمندانه تصمیم بگیرند و مراقب باشند که بر مردم فشار نیاید.

امام جمعه گلپایگان در ادامه با اشاره به روز وحدت حوزه و دانشگاه، مطرح کرد: مقصود تدریس علوم حوزوی در دانشگاه ها و بالعکس و یا وحدت سیاسی نیست، مقصود تلاش برای حاکمیت جهان بینی توحیدی است.

وی افزود: وحدت حوزه و دانشگاه به منظور وحدت در هدف برای رشد و تعالی حقیقی کشور است.

آیت الله طهماسبی با اشاره به سفر اخیر جانسون به کشور به بهانه بهبود روابط اقتصادی و مذاکره در مورد مسائل پسابرجام، عنوان کرد: تلاش های روزنامه های انگلیسی و سخنان جانسون بیشتر این سفر را سفری برای آزادکردن دو جاسوس دو تابعیتی نشان داد.

 ما برای برجام هزینه های گزافی دادیم ولی در مقابل این هزینه ها منفعتی عاید ما نشده است

امام جمعه گلپایگان، با بیان اینکه ما برای برجام هزینه های گزافی دادیم ولی در مقابل این هزینه ها منفعتی عاید ما نشده است، خاطرنشان کرد: مسئولان باید حقوق مردم ایران را که در برجام آمده است یک صدا مطالبه کنند.

وی در ادامه با اشاره به ۲۶ آذر روز حمل و نقل عمومی، مطرح کرد: بخش حمل و نقل از جمله بخش های زیربنایی اقتصاد کشور است.

آیت الله طهماسبی با بیان نقش حمل و نقل در فرایند توسعه اقتصادی، تصریح کرد: کارشناسان اقتصادی از بخش حمل و نقل به عنوان نیروی محرک توسعه یاد می کنند.

امام جمعه گلپایگان در ادامه کارامدی این بخش را زمینه ساز توسعه همه جانبه کشور دانست و از مسئولان خواست توجه بیشتری به این عرصه داشته باشند.

 

ارسال نظرات