خبرهای داغ:
استاد حوزه علمیه قم گفت: اگر امام زمان(عج) به فکر شیعیان نبود، دشمنان شیعیان را ریشه کن می‌کردند، تحریم‌هایی که به کشورمان در طول چهار دهه وارد شده است، اگر به هر کشور دیگری تحمیل می‌شد، آن کشور از هم فرومی‌پاشید.
کد خبر: ۸۹۶۲۵۴۱
|
۲۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام و المسلمین حبیب الله فرحزاد عصر امروز در جلسه هیأت آل یاسین با اشاره به کم بودن دوستان صادق در دنیا اظهار کرد: دوستان صادق و امین برای انسان در دنیا کم است، انسان اگر چنین دوستی داشت، باید از این دوست مراقبت کند، انسان‌های امین و صادق مطمئن باشند که خداوند رزق و روزی آن‌ها را تضمین کرده است.

وی ادامه داد: انسان باید با هر کسی به شیوه ای خاص برخورد کند، گاهی دادن خبرهای ناگوار به انسان به شیوه ای غلط موجب می‌شود که او جان خودش را از دست بدهد.

استاد حوزه علمیه قم افزود: رسول اکرم(ص) دلسوزترین فرد نسبت برای انسان‌ها بود و ایشان نسبت به همه مردم خیرخواهی داشت، مهربان ترین افراد در عالم خلقت، ائمه معصومین(ع) هستند.

فرحزاد امام زمان(عج) را دلسوز برای مردم دانست و تصریح کرد: ائمه معصومین(ع) خودشان را به زحمت می‌انداختند تا دیگران در آسایش باشند، امام حسین(ع) همه هستی خودش را در راه خدا تقدیم کرد تا بشریت را نجات بدهد، امام زمان(عج) هیچ وقت شیعیان را فراموش نمی‌کند و همیشه برای آنها دعا می‌کند.

وی ادامه داد: اگر امام زمان(عج) به فکر شیعیان نبود، دشمنان شیعیان را ریشه کن می‌کردند، تحریم‌هایی که به کشورمان در طول چهار دهه وارد شده است، اگر به هر کشور دیگری تحمیل می‌شد، آن کشور از هم فرومی‌پاشید، این مطلب مورد اذعان مقام‌های خارجی است.

استاد حوزه علمیه قم افزود: در اوج دوران خفقان در زمان حکومت رضاخان، شیخ عبدالکریم حائری یزدی توانست که حوزه علمیه قم را حفظ کند و بزرگانی همچون امام خمینی(ره) در آن زمان در این حوزه تربیت شدند.

فرحزاد با اشاره به ضرورت توجه هیأت‌های عزاداری به انجام کارهای خیر اظهار کرد: این هیأت‌ها نباید تنها به عزاداری بپردازند، بلکه باید کارهای خیر همچون کمک به نیازمندان را سرلوحه برنامه‌های خود قرار بدهند.

وی ادامه داد: آن چیزی که انسان در راه خدا می‌دهد، باقی می‌ماند، هر میزان صدقه هرچند کم در نزد خداوند زیاد است، انسان باید برای رسیدن به سعادت در آخرت، صدقه دادن را همیشه در دوران زندگی خود در دنیا انجام بدهد.

استاد حوزه علمیه قم افزود: 90 درصد ثروت دنیا در دست پنج درصد مردم است، اگر ثروتمندان در کشورمان بخشی از اموال خود را به نیازمندان کمک کنند، دیگر هیچ نیازمندی در ایران باقی نمی‌ماند.

فرحزاد با اشاره به ارزش دادن صدقه در دنیا اظهار کرد: زمانی که انسان صدقه می‌دهد، خود خداوند صدقه را از او تحویل می‌گیرد، انسان فقیر را باید فرستاده خدا در نظر بگیریم و سعی کنیم که به او کمک کنیم.

وی ادامه داد: انسان باید سعی کند که واسطه کار خیر باشد، ائمه معصومین(ع) در طول دوران زندگی خود، شب‌ها کمک‌هایی را به درب منازل مردم فقیر می‌بردند و امام سجاد(ع) در طول حیات خود سرپرست 400 خانواده نیازمند بود.

استاد حوزه علمیه قم در پایان خاطرنشان کرد: براساس روایات اگر انسان اموال خودش را در راه حق هزینه نکند، خدا او را گرفتار می‌کند تا آن اموال را در راه باطل هزینه کند، هیچ چیزی مانند گذشت از مال و جان، انسان را به خداوند نزدیک نمی‌کند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها