امام جمعه ایلام گفت: گرانی کالاها و عدم نظارت بر بازار سبب نگرانی مردم به ویژه قشر کم درآمد و ضعیف شده است، ناکارآمدی و ضعف مدیریت تیم اقتصادی دولت عامل اصلی رکود و بیکاری در جامعه است
کد خبر: ۸۹۶۲۵۳۱
|
۲۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۳

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام والمسلمین محمد نقی لطفی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه شهر ایلام گفت:غصب بیت‌المقدس و اولین قبله مسلمانان جهان توسط رژیم صهیونیستی ننگ ابدی برای رژیم‌های آل سعود و مرتجعین منطقه است.
وی ادامه داد: چه ذلتی بالاتر از اینکه کشورهای به اصطلاح اسلامی که با در اختیار داشتن شریان حیاتی ابر قدرت‌های جهان یعنی گاز و نفت نظاره‌گر اقدام جنایتکارانه رژیم خیانتکار آمریکا در انتقال پایتخت رژیم صهیونیستی بر قدس شریف باشند.
لطفی افزود: امروزه خیانت‌های مکرر رژیم آل‌سعود به آرمان فلسطین و مردم مظلوم فلسطین برکسی پوشیده نیست. رژیم سعودی برای تقویت ارکان صهیونستی پیشنهاد حمله نظامی به غزه و کرانه باختری و تحت سیطره این دو منطقه حساس به سران رژیم صهیونیستی می‌کند تا به این ترتیب راه هر گونه تحرکات فلسطینیان و یا تلاش کشورهای عربی برای آزاد سازی فلسطین بسته شود و در این صورت حق بازگشت آوارگان فلسطین را پایمال کند.
امام جمعه ایلام بیان کرد: رژیم اشغال‌گر قدس این پیشنهاد را عملی کرده است. البته این پیشنهاد در جنگ سال 1976 اراضی عربی را به اشغال درآورد. جای شگفتی نیست که ریاض به تحریک رژیم صهیونیستی برای ضربه زدن به ایران و حزب‌الله روی آورده است.
* ناکامی‌های مثلث رژیم آمریکا و آل‌سعود در مقابله با ایران منجر به پیروزی جمهوری اسلامی شد
لطفی تصریح کرد: ناکامی‌های پیاپی مثلث رژیم آمریکا و آل‌سعود در مقابله با ایران اسلامی و پیروزی نهایی برای جمهوری اسلامی محقق شد، آمریکا و متحدان غربیش به ویژه عربستان سعودی و امارات در چند ماه گذشته متحمل چند شکست سنگین شدند و تصمیم احمقانه رئیس جمهور آمریکا در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی شکست بزرگی را متوجه محور آمریکایی، صهیونیستی و آل سعود کرد.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: ترامپ با این اقدام سران سازش کار و دست نشانده برخی از کشورهای غربی را به رسوایی کشانید و از چهره خائن آنها پرده برداری کرد.
* اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی با مدیریت جهادی امکان پذیر است
خطیب جمعه ایلام با بیان اینکه اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی با مدیریت جهادی امکان پذیر است، افزود: گرانی کالاها و عدم نظارت بر بازار سبب نگرانی مردم به ویژه قشر کم درآمد و ضعیف شده است، ناکارآمدی و ضعف مدیریت تیم اقتصادی دولت عامل اصلی رکود و بیکاری در جامعه است.
وی ادامه داد: رکود و بیکاری مهمترین چالش جامعه امروز ایران است، افزایش قیمت دلار و سکه فضای اقتصادی را ملتهب کرده است. ولی در اتاق فکر اقتصادی و تیم اقتصادی دولت آب از آب تکان نخورد و اوضاع آشفته اقتصادی رکود و بیکاری میلیون‌ها جوان  جویای کار ناشی از ضعف مدیریت اقتصادی است.
امام جمعه ایلام اضافه کرد: در حالیکه دولتمردان معتقدند که تحریم‌ها به واسطه برجام حذف شده است. افزایش قیمت دلار به 4200 تومان، سکوت و بی میلی رسانه و فعالین اقتصادی اصلاح طلب بسیار قابل توجه است.
لطفی تصریح کرد: قیمت‌های بالای دلار و سکه و ارز تنها بخشی از ناکارآمدی سیستم اقتصادی و مدیریتی کشور را نشان می‌دهد. شایعه گران شدن بنزین و تائید برخی مسؤولان دولتی قطعا سبب نارضایتی مردم ناامیدی مردم از عمل کرد دولت است.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: از مطالبات به حق مردم و مسؤولین استان از قرارگاه اقتصاد مقاومتی تامین اعتبار احداث خط راه آهن تهران ایلام است.
* مردم استان ایلام به شدت از عدم توجه دولت به ویژه وزارت خارجه گله‌مند
وی ادامه داد: مردم استان ایلام به شدت از عدم توجه دولت به ویژه وزارت خارجه گله مند که جهت تکمیل خطوط راه آهن پنج استان اقدام می‌کنند. اما استان محروم ایلام قطعا از استان‌های مذکور به خاطر تردد میلیونی زائر عتبات عالیات به ویژه در ایام اربعین و داشتن خط ریلی اولویت دارد و از ضروری‌ترین نیازهای این استان است و با کمال تاسف از ناحیه مسئولان ارشد اقتصادی و توسعه استان‌ها نامی از ایلام برده نمی‌شود و به فراموشی سپرده می‌شود و این را بی‌عدالتی و جفای به مردم استان ایلام می‌دانیم.
خطیب جمعه ایلام گفت: سازمان حمل و نقل جاده‌ای نقش بسیار ارزنده‌ای در ایام اربعین در جابه جایی زائرین در مرز بین‌المللی مهران ایفا کرد.
وی ادامه داد: جابه جایی تعداد بسیار زیاد بلکه میلیونی زوار اربعین آنهم بدون کمترین مشکل شبیه معجزه بود و انجام این امر مهم یکی از مصادیق بارز مدیریت جهادی بود که مدیریت حمل و نقل کشور عموما و استان ایلام خصوصا توانستند این حماسه بزرگ و به یادماندنی را خلق کنند.
خدمات مدیران حوزه حمل و نقل کشور و ایلام در ایام اربعین قابل تحسین است
امام جمعه ایلام اضافه کرد: حقیر لازم می‌دانم که ریاست محترم حمل و نقل کشور جناب دکتر کشاورزیان و هم چنین مدیر محترم حمل و نقل استان ایلام جناب آقای مهندس دلخواه و همکاران عزیز صمیمانه تشکر کنم.
خطیب جمعه ایلام گفت: البته سازمان حمل و نقل، واردات و صادرات کالا نقش مهم و اساسی در رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال و رفع معضل بیکاری دارند.

ارسال نظرات