با حضور برخی مسئولان در کارگاه عملی آموزش خبرنگاری بسیج تربت‌جام بیان شد؛
برخی مسئولان تربت‌جام با حضور در کارگاه عملی آموزش خبرنگاری بسیج که به همت حوزه دانش‌آموزی فاطمه الزهرا (س) این شهرستان هر هفته دایر است از نزدیک در جریان نحوه آموزش و مشکلات آنان قرارگرفته و طی سخنانی کوتاه به اهمیت و جایگاه این حرفه پرداختند.
کد خبر: ۸۹۶۲۵۰۹
|
۲۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، در ابتدا مهدی حسینی، مدرس این کارگاه با قدردانی از حضور مسئولان و توجه به جایگاه خبرنگاری شهرستان تربت جام؛ آگاهی بخشی، تقویت و افزایش توانایی و مهارت دانش آموزان علاقه‌مند به حرفه خبرنگاری در زمینهٔ تهیه، تنظیم و پردازش خبر را از اهداف برگزاری این کارگاه عملی برشمرد.

در ادامه فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه تربت‌جام، دوران تحصیلی را فرصتی بسیار مناسبی برای فراگیری و آموختن حرفه‌وفن دانست و گفت: دانش آموزان باید از این دوران بیشترین استفاده را برای رشد، شکوفایی و توانمندی استعداد‌ها کنند.

سرهنگ پاسدار ابوطالب جوان، پرداختن به درس و ارتقاء تحصیلی را از اولویت‌های روزمره هر دانش‌آموز بسیجی برشمرد و توصیه کرد: دانش آموزان افزون بر سطح معلومات علمی و پژوهشی، به تحصیل بیشتر بپردازند، چراکه خبرنگار بسیجی تحصیل‌کرده تعهد بیشتری نسبت به مسائل پیرامونی و روزمره جامعه خود دارد.

سپس حجت‌الاسلام احمدی، مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه سپاه این شهرستان با اشاره به تأثیرگذاری زنان خبرنگار در جنگ ویتنام با ثبت لحظات مرگ‌بار گفت: اطلاعات خوب و مفید خبرنگاران در هر حوزه‌ای می‌تواند راهی برای سرعت بخشیدن به توسعه شهرستان و کمک بیشتر به مسئولین باشد.

در بخش دیگر این بازدید معاونت پرورشی آموزش‌وپرورش با اشاره به اهمیت و رسالت خبرنگاری گفت: خبرنگار در قبال مردم کشورش همانند نبض ملت عمل می‌کند و در برابر هر نارسایی، بیماری و تهدیدی که پیکره عظیم اجتماع را در معرض آسیب قرار دهد هوشیار است و به‌محض درک موضوع و مشاهده علائم بیماری، بلافاصله شروع به تپش می‌کند و به آنان آگاهی می‌بخشد.

جعفر دلشاد عظیمی بابیان این‌که خبرنگاران نباید احساس‌های شخصی را در خبر دخیل کنند افزود: کنجکاوی و دقت در نگارش مهترین ویژگی یک خبرنگار است، خبرنگار به‌قدری ظریف و دقیق باید عمل کند که همه حقایق را پوشش دهد.

رئیس شورای اسلامی تربت‌جام با اشاره به انتشار برخی شایعات در فضای مجازی تصریح کرد: خبرنگاران می‌توانند با آگاهی بخشی به موضوعات و نگارش حقایق به سؤال‌ها و ابهام‌ها پاسخ دهند و بهترین گزارش‌ها را تهیه و آن را در مجامع عمومی نشر دهند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها