خبرهای داغ:
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی تاکید کرد؛
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی در نشست اعضای شورای سیاستگزاری چهاردهمین جشنواره منطقه‌ای شعر کوثر مرند، گفت: خرافه‌زدایی و ترویج سبک زندگی اسلامی باید مهمترین رویکرد جشنواره شعر کوثر مرند باشد.
کد خبر: ۸۹۶۲۴۲۵
|
۲۴ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، محمد محمدپور مهمترین وظیفه شاعران آئینی و اصحاب فرهنگ و قلم را تولید محصولات ادبی فاخر و به دور از تحریف برای اشاعه ارزش‌های اسلامی دانست و گفت: حضور کارشناسان مذهبی در کنار هیات داوران موجب انتخاب آثاری عاری از انحراف و بدعت در جشنواره‌های آئینی خواهد بود.

وی افزود: متاسفانه یکی از بزرگترین آفاتی که شعر آیینی ما را تهدید می کند بحث «غالی گری» یا غلو در این گونه آثار ادبی است و باید بپذیریم که زیرساخت و زیربنای محبت به ائمه‌ی معصومین (ع) «معرفت» است و می بایست بازخورد برگزاری جشنواره‌ها و سوگواره‌های آئینی تولید آثاری مبتنی بر شناخت و معرفت باشد.

محمدپور در ادامه با اشاره به لزوم الگوسازی از شخصیت متعالی حضرت زهرا (س) برای نسل‌های آتی، گفت: زندگی اهل بیت عصمت و طهارت(علیهم السلام) راهنمای بسیار روشنی است برای کسانی که بخواهند به بهترین حیات دنیوی و اخروی دست یابند.

وی با تاکید بر این مطلب که یکی از بخش های مهم زندگی حضرت زهرا (س) سبک زندگی آن حضرت است، ادامه داد : سبک زندگی یعنی روش زندگی، یعنی تعامل و نحوه برخورد با دیگران و برای پیاده کردن زندگی دینی، باید انسان هایی چون حضرت زهرا (س) الگویمان باشند .

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با اظهار امیدواری به اینکه روزی جشنواره شعر کوثر برند اعتباری برای شهرستان مرند باشد، گفت: برپایی هر چه بهتر این جشنواره سبب می شود تا همه برای مشارکت در برگزاری آن احساس مسئولیت کنند و جرقه‌ای برای حضور بخش های مختلف در برپایی آن باشد.

وی تاکید کرد: توانمندسازی و شناسایی استعدادهای بالقوه و بالفعل کردن آن باید از دیگر اهداف برپایی این جشنواره باشد.

همچنین در ادامه رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مرند اظهار داشت: چهار دهمین جشنواره شعر کوثر با هدف شناساندن ابعاد شخصیتی حضرت فاطمه (س)، گرامیداشت پدیدآورندگان آثار فاخر ادبی در زمینه سیره آسمانی ائمه اطهار(ع) و پاسداشت مقام والای شهادت و فرهنگ مقاومت برگزار می‌شود.

فرجی افزود: این جشنواره با موضوع  ابعاد شخصیتی و توصیف مقام و منزلت والای حضرت فاطمه زهراء (س) و بانوان ذکر شده در قرآن و معصومین (س) و توصیف مقام رفیع مادر و منزلت زن با  حضور شاعران و فرهیختگان استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل ، زنجان و همدان برگزار می شود.

رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مرند آخرین مهلت شرکت و ارسال اولیه آثار به جشنواره را دوشنبه ٧ اسفند ماه ١٣٩٦ خواند و افزود: در تاریخ ١٧ اسفند ماه ٩٦  چهاردهمین جشنواره شعر کوثر به کار خود پایان خواهد داد.

گفتنی است در این نشست علی محرمی معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، ‌ابوالفضل علیمحمدی مدیرعامل بنیاد فرهنگ،‌هنر و ادب آذربایجان و رئیس انجمن ادبی تبریز و ‌شهردار مرند نیز حضور داشتند.

ارسال نظرات