رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مراغه:

برگزاری جشنواره ها فرصتی برای کشف استعدادهای هنرمندان است

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مراغه در اختتامیه دوازدهمین دوره جشنواره هنرهای تجسمی این شهرستان، گفت: برگزاری دوازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی مراغه، رویداد و فرصتی کم نظیر برای نمایش خلاقیت و کشف استعدادهای جدید هنری و ظهور آثار تالیفی هنرمندان این خطه است.
کد خبر: ۸۹۶۲۴۲۳
|
۲۴ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، احمد دادرس فیاض با تاکید بر تألیفی بودن بیشتر آثار ارسالی به دبیرخانه این رویداد هنری افزود: پرهیز از کپی کاری، هدایت هنرمندان برای خلق آثار تألیفی، ابداع و نوآوری در آثار هنرمندان از مهم ترین ویژگی های این دوره از جشنواره هنری است.
وی با اشاره به استقبال مناسب هنرمندان از این جشنواره هنری ادامه داد: همزمانی دوازدهمین دوره جشنواره هنرهای تجسمی مراغه با کنگره سراسری استاد باریشماز با نگاهی ویژه به آثار این استاد شعر و ادب این دیار، از ویژگی های بارز این دوره از جشنواره بوده است.
دادرس همچنین اولین حضور آثار هنرمندان مراغه در بخش عکاسی و نمایش 23 اثر خوشنویسی از اشعار استاد باریشماز را از دیگر ویژگی های مهم این دوره از جشنواره عنوان کرد.
وی افزود: از مجموع 220 آثار رسیده به دبیرخانه این جشنواره، 195 اثر توسط هیئت داوران مورد بررسی و داوری قرار گرفت.
رئیس اداره امور هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی نیز در این آیین با اشاره به لزوم آشنایی مردم و هنرمندان با فرهنگ عمومی افزود: هنرهای تجسمی در کشور ما نسبت به سایر کشورها از اقبال عمومی کمی برخوردار بوده و از این رو باید مردم و هنرمندان را با فرهنگ عمومی و هنرهای تجسمی آشتی داد.
یونس حسین خواه افزود: شاخص اصلی جشنواره های فرهنگی و هنری تداوم یافتن آن بوده و جوانان باید از این فرصت مغتنم برای معرفی آثار هنری خود به صورت شایسته ای استفاده کنند.
وی ادامه داد: برگزاری جشنواره ها توسط انجمن ها و به دست هنرمندان می تواند در پیشبرد و تعالی هنر و معرفی هنرمندان جوان کشورمان نقش بسزایی داشته باشد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار