بررسی آسیب های اجتماعی در نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان ری

خبرگزاری بسیج: هفتاد و هشتمین نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان ری به ریاست حجت الاسلام و المسلمین «سید علی شاهچراغی»، با محوریت بررسی آسیب های اجتماعی و فرهنگی در فرمانداری ویژه شهرستان ری برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۶۲۴۰۴
|
۲۳ آذر ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۶

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ حجت الاسلام و المسلمین «سید علی شاهچراغی» رئیس شورای فرهنگ عمومی و امام جمعه شهرری در سخنانی اظهار داشت: آسیب های اجتماعی موضوع پیچیده و ناشناخته ای نیست  و متأسفانه در جامعه ظهور و بروز دارد.

وی افزود: ظرفیت های فرهنگی موجود قادر است که بخش عمده ای از این معضلات و مشکلات را بر طرف سازد و با هم افزایی و همکاری نهادهای فرهنگی باید بسیاری از این مشکلات پیشگیری شود.

در ادامه «هدایت اله جمالی پور» نائب رئیس شورای فرهنگ عمومی و فرماندار ویژه شهرستان ری نیز با اشاره به اهمیت فرهنگ در جامعه گفت: زیر ساخت هر اقدامی از جمله توسعه سیاسی و اقتصادی، توجه با امر فرهنگ است.

وی یادآور شد: بسیاری از اقدامات، نیاز به هزینه و بودجه ندارد و با هماهنگی بین بخشی و هم افزایی ظرفیت ها، قابل اجرا است.

نائب رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان ری با تاکید بر ایجاد راهبرد فرهنگی برای فعالیت های گروهی و نهادهای همسو افزود: بسیج نیروها، ظرفیت سازی و تشکیل کارگروه های مربوطه از جمله وظایف ماست که باید پیگیری و اجرا شود.

در ابتدای نشست، «سید محمد موسوی» دبیر شورای فرهنگ عمومی و رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری نیز در سخنانی با اشاره به مصوبات نشست های قبلی در راستای کاهش آسیب های اجتماعی گفت: برگزاری دوره و کارگاه های آموزشی با موضوع کاهشی آسیب های اجتماعی، آمادگی های اجتماعی قبل از ازدواج و برگزاری نمایشگاه عکس و پوستر در مدارس ناحیه یک آموزش و پرورش شهرری از جمله اقدامات بوده است.

وی افزود: این اقدمات برای دانش آموزان و والدین آنان در مدارس بخش ها و نواحی دیگر شهرستان ری با هدف آگاهي بخشي با هدف ايجاد انگيزه براي تشكيل خانواده، تحكيم مباني خانواده ها با تبيين جايگاه اين نهاد اوليه زندگي بشري و شناخت آسيب هاي خانواده با رويكرد رفع و دفع آن از محيط اجتماعي  برگزار خواهد شد.

ارسال نظرات