مدیرکل آموزش و پرورش مازندران گفت: در آموزش و پرورش مسئله‌شناسی کنیم و مسائل آینده آموزش و پرورش را رصد کنیم و اعتماد به نفس و توانمندی ایجاد و به‎دنبال حل مسائل باشیم.
کد خبر: ۸۹۶۲۳۵۵
|
۲۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۷

به گزارش خبر گزاری بسیج مازندران، سیدعلی قاسمی در مراسم تجلیل از همکاران و دانش‌آموزان مسابقات و جشنواره‌های علمی و عملی و معلمان پژوهنده در اردوگاه دانش‌آموزی بادله اظهار کرد: اصلی‌ترین شاخص توسعه یک کشور سرمایه‌گذاری به نهاد تعلیم و تربیت است.

وی افزود: نقش سرمایه انسانی در توسعه کشور به مراتب از سرمایه مادی، طبیعی و فیزیکی اثرگذارتر است.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه سخت‌ترین کار در حوزه توسعه تعلیم و تربیت انسان‌ها است، تصریح کرد: در نگاه اول راحت‌ترین کار، کار معلمی است و اگر به نگاه ژرف ببینیم جدی‌ترین کار و سخت‌ترین کار شغل معلمی است.

این مسؤول اشاره کرد: خشم یک معلم و یک نسلی را از مدار انسانیت خارج می‌کند و یک خشم معلم یک جامعه و انسان را نجات می‌دهد.

قاسمی با اشاره به اینکه اصلی‌ترین منبع و شاخص بستر جامعه وجود انسان‌های توسعه‌یافته است، یادآور شد: اگر انسان‌های توسعه‌یافته وجود نداشته باشد توسعه اتفاق نمی‌افتد و توسعه انسان در مدرسه، اردوهای دانش‌آموزی، گروه‌های آموزشی و جلسات معلمان و نتایج گفت‌وگوهای معلمان در جلسات وارد حوزه تربیتی می‌شود.

وی بیان کرد: همه عناصر مؤثر در آموزش و پرورش فرهنگ عمومی باشد و به مسائل انسانی پرداخته شود و اگر به این سمت هدایت شود خیلی از مسائل خودبه خود حل می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران بیان کرد: در آموزش و پرورش مسئله‌شناسی کنیم و مسائل آینده آموزش و پرورش را رصد کنیم و اعتماد به نفس و توانمندی ایجاد و به دنبال حل مسائل باشیم و به دنبال راه حل‌هایی از گذشته را جستجو نکنیم.

قاسمی با بیان اینکه باید آموزش و پرورش را کیفی کنیم، گفت: با تشکیل انسجام تیمی و منابع درون سازمانی ایجاد فرصت‌های برون سازمان بهره بگیریم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها