معاون متوسطه آموزش و پرورش استان مازندران گفت: از مجموع ۴۰ هزار دانش‌آموز متوسطه ۸ هزار و ۳۳۲ نفر در المپیاد سلول‌های بنیادین شرکت کردند که ۱۲ نفر به مرحله پایانی راه یافتند و مدال‌های طلا، نقره و برنز را کسب کردند.
کد خبر: ۸۹۶۲۳۵۳
|
۲۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۵

اسفندیار نظری در تجلیل از همکاران و دانش‌آموزان مسابقات و جشنواره‌های علمی و عملی و معلمان پژوهنده در اردوگاه دانش‌آموزی بادله اظهار کرد: کیفیت یادگیری و تربیت همه جانبه دانش‌آموزان نیازمند توجه به ابعاد مختلف و اجرای مطلوب برنامه درسی است.


وی با بیان اینکه زیربنایی همه یادگیری‌ها زبان‌آموزی و کسب مهارت خواندن است، افزود: پژوهش و ایجاد فرصت‌ها و تجارب علمی و عملی دانش‌آموزان از مهم‌ترین جلوه‌های اجرای برنامه درسی مدرسه به عنوان کانون اصلی تعلیم و تربیت است.


معاون متوسطه آموزش و پرورش استان مازندران تصریح کرد: دانش‌آموزان بدون فعالیت کردن محتوا نمی‌توانند در یادگیری درگیر شوند و فعالیت‌های آموزشی شرایط بهتری برای بروز استعدادهای دانش‌آموزان فراهم می‌کند.


نظری خاطرنشان کرد: امروزه افرادی باسواد شناخته می‌شوند که که خوب نگاه، فکر و توانایی‌های لازم تجزیه و تحلیل موقعیت‌های مختلف زندگی را داشته باشند.


این مسؤول افزود: از شروع سند تحول بنیادین 10 سال می‌گذرد و باید این امر مهم تحقق پیدا کند که در افق ۱۴۰۴ در راستای توسعه متوازن، کیفیت و بخشی و پژوهش محوری باید دانش‌آموزی تربیت کند که فعال، خلاق، پژوهشگر و نوآور باشد.


معاون متوسطه آموزش و پرورش استان مازندران با بیان اینکه دانش‌آموزان مازندرانی در بخش پژوهش‌محوری رتبه چهارم کشوری را دارند، افزود: هشت طرح به جشنواره خوارزمی راه یافته که منتظر جواب وزارت علوم هستیم.


نظری کسب مقام دومی در هشتمین المپیاد کشوری، کسب مقام در دو سال متوالی در مسابقات آزمایشگاهی و کسب رتبه اول نوآوری‌های آموزشی کشور را از جمله رتبه های کسب شده در استان معرفی کرد.


وی تصریح کرد: از مجموع ۴۰ هزار دانش‌آموز متوسطه ۸ هزار و ۳۳۲ نفر در المپیاد سلول‌های بنیادین شرکت کردند که ۱۲ نفر به مرحله پایانی راه یافتند و مدال‌های طلا، نقره و برنز را کسب کردند.

این مسؤول یاداور شد: مازندران در جشنواره دریا رتبه دوم کشور را کسب کرد که این جشنواره در راستای ربات‌های دریایی بوده و این طرح مورد توجه دانشگاه مالک اشتر قرار گرفته است.


نظری عنوان کرد: نخستین پایلوت در زمینه زیست فناوری و بیوتکنولوژی در شهرستان آمل در انستیتو پاستور کشور مشغول فعالیت است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها