معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه در مهر ۹۷ با چالش فضا، نیروی انسانی و تجهیزات مواجه هستیم، گفت: چالش فضا را با ساخت مدارس و بخش دیگر را با تغییر کاربری مدارس تأمین می‌کنیم.
کد خبر: ۸۹۶۲۳۳۱
|
۲۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، علی زرافشان چهارشنبه‌شب در گردهمایی آموزشی توجیهی استقرار پایه دوازدهم در باشگاه فرهنگیان اظهار کرد: با استقرار پایه دوازدهم ناگزیر هستیم از کیفیت غفلت نکنیم و کیفیت را مورد توجه قرار دهیم.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش در استقرار ساختار نیروی انسانی بهم‌ریختگی دارد، افزود: منابع انسانی هر دستگاه عامل پیشرفت آن دستگاه و در آموزش و پرورش به‌طور ویژه این امر پیگیری می‌شود.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: اگر کیفیت نیروی انسانی را مورد توجه قرار ندهیم، همه‌ این تغییرات و دگرگونی‌ها سبب می‌شود آموزش و پرورش دچار مشکلات جدی‌تر شود.

این مسؤول با بیان اینکه مدیر مدرسه باید نظام برنامه‌ریزی و امکانات را یاد بگیرد و از آن استفاده کند، خاطرنشان کرد: از برنامه‌ریزی برای پیشبرد اهداف، امکانات و منابع بهتر استفاده کنیم.

زرافشان بیان کرد: نیروی انسانی در آموزش و پرورش از انگیزه معنوی و خدمتگزاری خود دورتر می‌شود.

وی ادامه داد: سامانه‌ای در وزارتخانه طراحی می‌شود مانند سامانه تعالی که می‌شود دائم از سطح منطقه مدارس را رصد کنیم و در سطح کشور نظام رصد داشته باشیم.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: در دولت مهارت‌ها در دو بعد زندگی و اشتغال مورد توجه قرار گرفته است و باید آموزش یک مهارت فنی و حرفه‌ای را در دوره‌های پایین‌تر شروع کنیم.

این مسؤول تصریح کرد: در سال تحصیلی ۹۷ پایه دوازدهم مستقر می‌شود با حضور ۹۰۰ دانش‌آموز پایه پیش دانشگاهی حذف می‌شود و ۱۲۰ هزار دانش‌آموز نظری به پیش دانشگاهی اضافه می‌شود.

زرافشان تاکید کرد: ما به همین تعداد معلمی که در پیش دانشگاهی داریم نیاز پیدا می‌کنیم و یک سوم منابع مورد نیازمان را داریم و دوسوم معلمان را باید تأمین کنیم و در همین راستا به ۵۰ ساعت معلم و فضای بیشتر نیاز داریم.

وی با اشاره به اینکه در مهر ۹۷ با چالش فضا، نیروی انسانی و تجهیزات مواجه هستیم، گفت: چالش فضا را با ساخت مدارس و بخش دیگر را با تغییر کاربری مدارس تأمین می‌کنیم.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش یادآور شد: در چند سال آینده نیاز آموزش و پرورش به سمت فضای هنرستان‌ها است و باید ریل ساخت را به سمت هنرستان پیش ببریم.

این مسؤول با بیان اینکه بین ظرفیت موجود و اسمی مدارس فاصله وجود دارد، افزود: نوسازی مدارس شناسنامه مدارس و ظرفیت اسمی هر مدرسه را مشخص می‌کند و وضع موجود و ظرفیت فعال مدرسه را نشان می‌دهد و باید مجددا یک سازماندهی در فضاهای مدارس ایجاد شود.

زرافشان با بیان اینکه باید از حداکثر فضا استفاده کنیم، تصریح کرد: همه کلاس‌ها را باید فعال کنیم و این کار توسط وزارتخانه و مدیرکل انجام پذیر نیست و تنها کار مدیر مدرسه است.

وی بیان کرد: امسال ۱۰۰ هزار نیرو از آموزش و پرورش خارج می‌شود و به جای آن در دو بخش نیروی انسانی را تامین کنیم.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با اعلام اینکه در مهرماه سال آینده ۱۶ هزار هنرآموز کمبود داریم، گفت: هنرآموز و استادکار کمبود داریم که باید میدانی تامین شود.

این مسؤول با اشاره به اینکه سهم حق‎التدریس امسال تا پایان بهمن ماه اعلام می‌شود، اظهار کرد: هر استان باید بداند سهمش از حق‌التدریسی چه تعداد است و روی منابع انسانی برنامه‌ریزی انجام شود.

زرافشان افزود: آموزش در پایه دوازدهم شرایط خاصی دارد و این پایه به دلیل امتحان نهایی و کنکور آموزش آن از تیرماه شروع می‌شود و باید تکلیف نیروی انسانی و منابع آموزشی معلمان با اسم و رشته حداکثر تا خردادماه معلوم شود.

وی خاطرنشان کرد: در مهر ۹۸ با نخستین دوره خروج ساختار 3-6-6 را داریم که اگر نیروی انسانی مناسب فراهم نکنیم با افت کیفیت مواجه می‌شویم و باید با ساماندهی نیروی انسانی کیفیت را بالا ببریم.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: سازمان پژوهش باید کتاب‌های پایه دوازدهم را تا اوایل خرداد به استان‌ها تحویل دهند تا در مدارسی که دوره کنکور دارند آموزش داده شود.

این مسؤول افزود: امسال کارآموزی فارغ‌التحصیلان دانشگاه فرهنگیان در دستور کار است این امر دیر اتفاق افتاد اما در سال آینده به موقع آموزش داده می‌شود.

زرافشان با بیان اینکه ارتقا کیفیت بین دوازده پایه خیلی مهم است، تصریح کرد: از لحاظ ساختاری مستقر شدیم اما از نظر کیفیت مشکل داریم.

وی گفت: امسال موافقت وزیر را می‌گیریم که امسال نیز بخشی از بودجه به هنرستان‌ها اختصاص یابد و با شناسنامه‌دار شدن تجهیزات در مدارس وسایل اضافه مدارس به مدارس دیگر انتقال یابد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها