خبرهای داغ:
دبیر هیئت دولت در همدان عنوان کرد

توسعه نماز مهم‌ترین عامل برای مقابله با مخاطرات فضای مجازی

دبیر هیئت دولت گفت: تنها عاملی که می تواند جامعه ما را از مخاطرات ابزارهای توسعه یافته و فضای مجازی نجات دهد نماز است.
کد خبر: ۸۹۶۲۲۵۳
|
۲۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۳

توسعه نماز مهم ترین عامل در جهت مبارزه با مخاطرات فضای مجازیبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، عباس حاجی میرزایی امروز در نهمین اجلاس استانی نماز با اشاره به جایگاه ممتاز  نماز در دین مبین اسلام  اظهار داشت: نماز نشانه ثمره حکومت صالحان، ذکر بلند الهی  و از نیاز های جدی و حیاتی امروز جامعه ما است.

وی با بیان اینکه نماز عامل بازدارنده  انسان از فحشاء و منکرات است، گفت: همه آنچه که در معارف و در جامعه جهانی جریان دارد و به عنوان تمدن شناخته می شود در یچه ورود و شکل‌گیری آن ابرازهای جسمی گوش، چشم و دل است، به طوری که مربیان و پیامبران از این طریق با انسان‌ها حرف می‌زنند و ارتباط برقرار می کنند.

دبیر هیئت دولت  از چشم، گوش و دل به عنوان سه ابزار در راستای شکوفایی استعدادهای آدمی و استفاده از تجربیات پیشینیان یاد برد و عنوان کرد: انسان در شرایطی متولد می شود که درکی ندارد و خداوند متعال او را به ابزارهایی از جمله چشم ، گوش و دل مجهز می کند تا بتواند شکرگزار خالق باشد.

وی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم تصریح کرد: در  تمام تعابیری که در قرآن دعوت به تعقل، تأمل و تدبر می نماید و گوش و  شنیدن انسان مورد خطاب قرار می گیرد نشان از این است که این ابزارها کارگشایی می کنند و به سبب آنها می‌توانیم شخصیت خود را شکل  و پرورش دهیم.

حاجی میرزایی بیان کرد:  قرآن از انسان‌هایی که گوش دارند اما نمی‌شنوند، چشم دارند اما نمی‌بینند و دل دارند اما ادارکی ندارند تعبیری سنگین و تکان دهنده دارد به طوری که این انسا ن‌ها را  در مرتبه حیوانیت می‌داند.

وی با بیان اینکه در صورت عدم عملکرد این سه ابزار انسان از مرحله انسانیت سقوط خواهد کرد، گفت: یکی از مهم‌ترین رسالت اولیاء و انبیای الهی این است که زنگار را از روی این ابزارهای جسمانی بردارند و فضا را طوری فراهم کنند که انسان درک روشن تر و دقیق‌تری داشته باشد.

دبیر هیئت دولت عنوان کرد: وقتی تمام ابزارهای جسمانی از کار بیافتند آن شخص آدم غافلی است و تنها راه چاره برای از بردن غفلت ذکر است، که مهم‌ترین آن نماز است.

وی با اشاره به آسیب‌های فضای مجازی ابراز داشت: نماز می‌تواند انسان را از ورطه سقوط در فضای مجازی نجات دهد، چراکه  خدمتی که نماز می‌تواند به فضای مجازی و تطهیر آن کند بسیار بیشتر و موثرتر از خدمت فضای مجازی به نماز است.

حاجی میرزایی با بیان اینکه این ابرازها به تدریج در طول تاریخ توسعه یافته‌اند، افزود: یکی از مهم‌ترین ابزارهای ایجاد شده که چشم و گوش را توسعه داده و قابلیت‌های آن را افزایش می‌دهد خط  و فضای مجازی است.

وی با اشاره به اینکه در قرآن برای خط منزلت ویژه ای در نظر گرفته شده است، تاکید کرد: این سه ابزار در فضای مجازی کنونی به شدت امتداد یافته که از قابلیت‌های ممتاز آن در فضای مجازی می‌توان به سرعت انتقال اطلاعات، امکان پایداری و گسترش پیام و اطلاعات اشاره کرد.

دبیر هیئت دولت با بیان اینکه با پیدایش خط برخی جوامع سریع‌تر با آن پیوند یافته و ارتباط برقرار کردند، گفت: وقتی پیوند و ارتباط با خط برقرار شد توسعه ذهنی ایجاد و ظرفیت خود را ارتقاء دادند.

وی ادامه داد: خط قابلیت ممتازی است که می تواند یک پیام را برای قرون و اعصار در اذهان نگه دارد و چه بسیار اندیشه‌های بزرگی که به مدد خط در طول تاریخ پایدار و توانمندی خود را بالا برده‌اند.

حاجی‌‌میرزایی با بیان اینکه فضای مجازی مجالی برای توسعه ابزارهای چشم، گوش و دل است، گفت: این ابزارها به انسان کمک می‌کند که قابلیت‌های خود را توسعه و شخصیت خود را گسترده و ارتقا بخشد.

وی با تاکید بر استفاده صحیح از ابزارهای توسعه یافته تصریح کرد: باید از این ابزارها به درستی استفاده کرد تا معرفت خود را برای استفاده موثر از دین افزایش دهیم.

دبیر هیئت دولت توسعه نماز را مهم ترین عامل برای مقابله با مخاطرات فضای مجازی دانست و یادآور شد: قرآن کریم عامل مصون ماندن ابزارها از آلودگی‌ها و‌ مخاطرات است که این ابزارها را حفاظت و سلامت آن را تضمین می‌کند که نماز از تجلیات بزرگ ذکر است.

وی خاطرنشان کرد : بیش از آنکه نماز به فضای مجازی نیاز داشته باشد، فضای مجازی است که به شدت به نماز محتاج است بنابراین  باید ارتباط بین نماز و فضای مجازی را برقرار کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار