فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه قروه مطرح کرد.

امروز دشمنان با برنامه ریزی بلند مدت به دنبال استحاله فرهنگی هستند

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه قروه گفت: شبیخون فرهنگی امروز در دستور کار دشمنان ما قرار گرفته است و استکبار جهانی با برنامه ریزی مشخص در این مرحله وارد شده است.
کد خبر: ۸۹۶۲۲۰۴
|
۲۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۳
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از کردستان، سعید شعبانی صبح امروز و در کارگاه بصیرت افزایی فرهنگیان در مقابله با تهاجم فرهنگی با اشاره به برنامه‌های نظام سلطه برای مقابله با نظام مقدس جمهوری اسلامی اظهار داشت: دشمنان ما پس از پیروزی انقلاب اسلامی با اجرای برنامه‌های دقیق خود به دنبال مقابله با نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده اند.

وی با بیان ویژگی‌های جنگ سخت افزود: دشمن با تحمیل هشت سال جنگ تحمیلی به دنبال از بین بردن انقلاب اسلامی بود که جوانان ما با تکیه بر توانمندی‌های داخلی اجازه ندادند دشمنان ما بتوانند به اهداف خود دست یابند.

فرمانده سپاه قروه به راهبرد‌های دشمن در طول تاریخ انقلاب اسلامی اشاره نمود و خاطر نشان کرد: امروز دشمنان ما با استفاده از سربازان فرهنگی خود و از طریق تهاجم فرهنگی به دنبال مقابله با نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند.

وی ادامه داد: ما اگر بی تفاوت در برابر اهداف دشمنان قرار بگیریم دشمنان ما نیز می‌توانند به اهداف خود دست یابند.

شعبانی افزود: شبیخون فرهنگی امروز در دستور کار دشمنان ما قرار گرفته است و استکبار جهانی با برنامه ریزی مشخص در این مرحله وارد شده است.

وی با بیان اینکه فرهنگیان و دبیران نقش ویژه‌ای برای مقابله با تهاجم فرهنگی دارند افزود: دبیران ما باید ابعاد جنگ نرم را به خوبی تشخیص دهند و دانش آموزان را با اهداف دشمنان آشنا کنند.

به گفته وی امروز دیگر جنگ سخت برای دشمنان جوابگو نمی‌باشد و هزینه‌های بسیاری را برای آنان نیز ایجاد می‌کند بنابراین دشمن از جنگ سخت نتیجه نخواهد گرفت و سیاست‌ها و روش‌های جنگ نرم را سرلوحه کار خود قرار می‌دهد.

شعبانی به تفاوت تبادل فرهنگی و تهاجم فرهنگی اشاره نمود و گفت: متاسفانه عده‌ای بدون آگاهی از تبادل فرهنگی سخن می‌گویند.

وی افزود: تهاجم فرهنگی استحاله فرهنگی جامعه را در پی خواهد داشت در حالی که تبادل فرهنگی پیشرفت فرهنگی و ارتقای فرهنگی را در پی دارد.

وی افزود: باید متوجه تبادل فرهنگی بود که به تهاجم فرهنگی تبدیل نشود.

فرمانده سپاه قروه افزود: تهاجم فرهنگی یک عملکرد آرام و نامحسوس است و استحاله فرهنگی را به دنبال خواهد داشت در حالی که توجهی به آن نیز نمی‌شود.

به گفته شعبانی تهاجم فرهنگی با برنامه ریزی مشخص و با ابزار‌های متفاوتی ایجاد می‌شود و یک اقدام ظریف و پیچیده و گسترده و همه جانبه است.

وی افزود: در جنگ نرم بسیاری از افراد که حتی دارای مدارک تحصیلی بالا هستند نیز غفلت می‌کنند و متوجه حساسیت موضوع نخواهند شد.

وی به برنامه ریزی بلند مدت دشمنان اشاره نمود و بیان داشت: دشمنان ما با برنامه ریزی‌های بلند مدت به صورت ریشه‌ای و عمیق عمل می‌کنند.

شعبانی با بیان اینکه در صحنه سیاسی پس از اعلام پایان عمر داعش از طریق سردار سلیمانی دشمنان موضوع تجزیه عراق و اقلیم کردستان را مطرح نمودند، افزود: برنامه ریزی برای ایجاد تنش‌های سیاسی در منطقه از طریق اجرای پروژه تجزیه طلبی و نیز ایجاد پروزه‌ای جدید در لبنان از جمله برنامه‌های دشمنان ما پس از نابودی داعش بوده است.

به گفته وی مسئولین فرهنگی و دبیران ما باید با بصیرت افزایی به دنبال معرفی آسیب‌های شبکه‌های اجتماعی و به بیان اهداف دشمنان در تهاجم فرهنگی بپردازند.

وی افزود: دبیران ما و فرهنگیان جامعه نقش ویژه‌ای برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان دارند و باید با بصیرت افزایی دانش آموزان را از خطرات تهاجم فرهنگی دشمنان آگاه کنند.

شعبانی در پایان با بیان اینکه انقلاب اسلامی به راحتی به دست نیامده است افزود: برای حفظ انقلاب اسلامی و برای حفظ ارزش‌ها و آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی جان‌های بسیاری فدا شده است و جوانان بسیاری خون خود را تقدیم انقلاب نموده اند بنابراین نقش امروز ما در آگاه سازی جوانان و نوجوانان و نسل‌های آینده انقلاب نیز بیش از گذشته خواهد بود.

انتهای پیام/7727
ارسال نظرات