خبرهای داغ:
رئیس سازمان بسیج اساتید کشور اذعان کرد:کشور به کسب و کار نیازمند است که با به‌کارگیری توان اساتید نخبه و بسیجی این امکان وجود دارد و بسیج اساتید باید حوزه‌های مختلف دانش را به خدمت مردم در بیاورند.
کد خبر: ۸۹۶۲۲۰۲
|
۲۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، دکتر مجتبی زارعی رئیس سازمان بسیج اساتید کشور در نشست عمومی اساتید بسیجی استان های البرز، زنجان و قزوین که در سالن آمفی‌تئاتر دانشکده آینده‌پژوهشی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) قزوین برگزار شد اظهار کرد: با نگاهی به گذشته می‌بینیم که اساتید بسیجی همواره نقش مهمی را در وحدت بین دانشگاه و دین برعهده داشته‌اند.
وی با اشاره به حادثه ۹دی تبیین کرد: روز ۹ دی روز پیشی گرفتن توده مردم و جریان امام و امت بر مسئولین بود که توانست پیروزی و موفقیتی بزرگ را به ارمغان بیاورد.
این مسئول ادامه داد: امروز با اتحاد نیروهای حشدالشعبی، زینبیون و فاطمیون و الگوپذیری از تجربه ایران و تجربه انقلابی که به ان‌ها صادر شده توانستند نیرویی چون داعش را که هرگز قادر به مهار آن نبودند را مهار نمایند.
مسئول بسیج اساتید کشور تصریح کرد: امروز شرایط منطقه حاکی از آن است که دشمن تمام گزینه‌هایش تاریخ مصرفش گذشته و دیگر گزینه‌ای را ندارد و امروز ابتکار عمل در دست جمهوری اسلامی است.
دکتر زارعی با اشاره به توان نظامی ما در منطقه و در ساخت موشک‌هایی با کمترین درصد خطا مطرح کرد: ملتی که توانسته است اینطور با عظمت در حوزه دفاع ظاهر شود یقینا با پیشبرد تفکر بسیجی در حوزه‌های اقتصادی، دانشی، علمی و کاربردی نیز می‌تواند موفقیت‌افرین باشد.
وی ضمن تقدی از تلاش‌های صوت گرفته شده تشریح کرد: ما باید تفکر بسیجی و جان‌فشانی‌های شهید تهرانی‌مقدم‌ها و کارهای شبانه‌روزی سردار سلیمانی ها را در جامعه و به ویژه در حوزه سیاست رواج داده و در این وادی از مهارت‌های مقام معظم رهبری و اموزه‌های بزرگانی چون ایت‌الله سیستانی‌ها، چمران و امام موسی‌صدرها غافل نشویم.
این مسئول تشریح کرد: کشور به کسب و کار نیازمند است که با به‌کارگیری توان اساتید نخبه و بسیجی این امکان وجود دارد و  بسیج اساتید باید حوزه‌های مختلف دانش را به خدمت مردم در بیاورند.
مسئول بسیج اساتید کشور رابطه بسیج اساتید با مشکلات مردم را رابطه‌ای تنگاتنگ دانسته و گفت: بسیج اساتید مجموعه‌ای از اساتید در حوزه‌های مختلف دانشی می‌باشد که اساتید با کمک مسئولان و توجه به محورهای توسعه استان و هم‌چنین توجه به اقتصاد دانش‌بنیان می‌توانند تاثیر به‌سزایی را در برطرف کردن مشکلات داشته باشند.
دکتر زارعی ضمن اشاره به بیانات ده سال پیش مقام معظم رهبری توضیح داد: برخی مسئولین از نبود بودجه و سرمایه برای عملیاتی کردن ایده‌ها و تبدیل آن‌ها به محصول سخن به میان می‌آورند ولی باید دانست که با همکاری بسیج اساتید در حوزه‌های مرتبط و حمایت از ایده‌ها باید توجه داشت که این کار شدنی است.
وی مطرح شدن بسیج اساتید تنها به عنوان مسئول فوق‌برنامه‌ها در دانشگاه‌ها را اشکالی بزرگ عنوان کرد و گفت: اساتید در دانشگاه‌ها از سرمایه‌های یک استان و کشور و صاحب ایده و طرح‌هایی نوین هستند و باید حرمت و تخصصشان در زمینه‌های مختلف حفظ شده و به ارزش کارشان توجه شود.
این مسئول بر اهمیت جلوگیری از سیاست‌زدگی و سیاست‌زدایی اشاره کرد و گفت: ما باید به دور از سیاست‌زدگی و سیاست‌زدایی نگاهی متوازن به تمامی حوزه‌ها داشته و میزان مشارکت مردم را در سرمایه جهانی مشخص و نگاهی کامل و جامع به مشکلات مردم داشته باشیم.
مسئول بسیج اساتید کشور ادامه داد: بسیج اساتید باید هوشمندانه و تخصصی وارد عمل شده و با روش‌شناسی و متولوژی خاص وارد شده و با ساماندهی سازمان کاری مناسب در جهت رفع مشکلات مردم برآید.
دکتر زارعی اذعان کرد: صنعت، کشاورزی و توریسم از محورهای های اصلی و مزیت‌های استان قزوین است که باید بدان توجه شود.
وی از اهمیت ساخت اندیشکده‌ای راهبردی برای رفع مشکلات خبر داد و گفت: این اندیشکده به ترمیم شکاف عمل و نظر کمک کرده و همانطور که مقام معظم رخبری اشاره داشته‌اند طرح‌ها پیش رفته و حمایت می‌شوند به شرط انکه ما دیوارکشی‌های ناحق را از میان برداریم.
این مسئول خاطرنشان کرد: اندیشکده تهران باید در راس اندیشکده‌ها و به صورت موضوع محور عمل کند و سایر اندیشکده‌ها باید به صورت اقلیم محور و مطابق با مزیت‌های استان حرکت کنند.
مسئول بسیج اساتید کشور با اشاره به سخنی از امام(ره) که "حق‌تعالی خود کارگر بود" تبیین کرد: خداوند خود کارگر بودند و اگر این‌چنین نبود بندگان مراکنده می‌شدند لذا لازم است مسئولین نیز برای پیشبرد طرح‌ها و برطرف کردن نیاز و مشکلات مردم خود را کارگر مردم بدانند.
دکخر زارعی در خاتمه خاطرنشان کرد: بسیج اساتید باید در کنار مسئولان، فرمانداران در راستای کمک به رفع مشکلات مردم و دولت گام برداشته و حمایت از طرح‌ها را در اولویت کار خود قرار دهد.
۱۰۰۵/پ۳۰/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها