رئیس دانشگاه علمی کاربردی کشور در نشست با اصحاب رسانه در یاسوج گفت: با راه اندازی مراکز علمی و کاربردی در استان در صورت لزوموجود ممنوعیت راه اندازی دانشگاه‌های علمی و کاربردی جدید در سطح کشور و با هدف آموزش‌های مهارتی و احصاء نیاز‌های استان مرکز جدید علمی و کاربردی به ویژه در زمینه گردشگری راه اندازی می‌شود.
کد خبر: ۸۹۶۲۰۷۵
|
۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۰
محمد حسین امید با بیان اینکه در رشته‌های صنعت، کشاورزی، خدمات، اجتماعی و فرهنگی و هنری دانشگاه علمی کاربردی فعالیت می‌کند افزود: این آمادگی برای تامین نیاز‌های مهارتی استان وجود دارد.
امید تعداد دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی در سطح کشور را ۵۰۰ هزار دانشجو (۴۰ درصد دختر و ۶۰ درصد پسر) و در کهگیلویه و بویراحمد را ۶ هزار دانشجو برشمرد و گفت: درحالی که در ۲ سال اخیر دانشگاه‌های کل کشور شاهد کاهش جمعیت دانشجو بودند، اما دانشگاه علمی کاربردی از روند صعودی افزایش دانشجو برخوردار بوده است.
وی تعداد مراکز علمی و کاربردی در کشور را ۹۰۰ مرکز بیان کرد و گفت: سهم استان کهگیلویه و بویراحمد از این تعداد ۱۱ مرکز است و این آمادگی وجود دارد برای دوره‌های جدید متناسب با نیاز‌ها و ظرفیت‌های استان مراکز در چارچوب ماموریت جدید مهارتی، مشاغل جدید در مناطق مختلف کشور، مشاغل خانگی و مهارت‌های مورد نیاز و به فراموشی سپرده شده شناسایی و توسعه دهد.
رئیس دانشگاه علمی و کاربردی کشور نداشتن هویت حقوقی را از مهم‌ترین مشکلات پیش روی این مرکز آموزشی برشمرد و گفت: برای اولین بار امسال اساس نامه مراکز علمی و کاربردی نهایی شده و تا پایان امسال همه مراکز علمی و کاربردی غیر دولتی از اساس نامه مصوب دار و تایید شده شورای گسترش آموزش عالی کشور برخوردار می‌شوند.
ارسال نظرات