مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان نهاوند خبر داد
مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان نهاوند از اجرای طرح اتوبوس سیار مشاوره و آزمایش ایدز در شهرستان نهاوند خبر داد.
کد خبر: ۸۹۶۲۰۶۶
|
۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۱

طرح سیار رایگان اتوبوس ایدز در شهر نهاوندمومنعلی دارابی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در نهاوند اظهار داشت: اجرای طرح اتوبوس سیار با هدف آگاه‌سازی افراد جامعه از بیماری ایدز و ارائه مشاوره رایگان به افراد مختلف جامعه در شهرستان نهاوند اجرا می‌شود.

وی بیان داشت: طی این طرح یک دستگاه اتوبوس که به تجهیزات آزمایشگاهی مجهز است و از وجود کارشناسان واحد پیشگیری مرکز بهداشت بهره می برد، نسبت به آزمایش رایگان ایدز اقدام می‌کنند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان نهاوند افزود: این اتوبوس در قسمتهای مختلف شهر مستقر شده و در کمترین زمان ممکن تنها با گرفتن یک قطره خون از مراجعین ، نتیجه آزمایش را به افراد ارائه می کند.

وی با بیان اینکه نتایج خون گیری از مراجعه کنندگان به صورت محرمانه به آنان اطلاع داده می شود، بیان کرد: علاوه بر انجام آزمایش رایگان ایدز، کارشناسان مرکز بهداشت نسبت به ارائه مشاوره های پزشکی رایگان به مراجعین اقدام می کنند.

دارابی تصریح کرد: ابتلا به بیماری ایدز علاوه بر هزینه های بالای درمان، آثار اجتماعی و فرهنگی بسیاری را به جامعه تحمیل می‌کند و لازم است تا با آموزش های لازم به ویژه به نسل جوان ، از گسترش آن در جامعه جلوگیری کرد.

وی گفت:  HIV نوعی ویروس نقص ایمنی است که باعث عفونت سلول های سیستم ایمنی و اختلال در عملکرد آنان می شود؛ با پیشرفت عفونت، سیستم ایمنی ضعیف تر می شود و در نهایت به ایدز یا سندرم نقص ایمنی پیشرفته (AIDS) منجر می شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات