رئیس اداره حقوقی و رسیدگی به شکایات اداره‌کل استاندارد مازندران گفت: با حکم مقام قضایی جاعل علامت استاندارد در ساری به 2 سال حبس محکوم شد.
کد خبر: ۸۹۶۲۰۳۳
|
۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران و به نقل از اداره‌کل استاندارد مازندران، هادی اسفندیاری اظهار کرد: به‌دنبال کشف یک واحد تولیدکننده انواع لنت ترمز خودرو بی‌کیفیت با علامت  استاندارد جعلی از سوی این اداره‌کل و پیگیری شکایت به عمل آمده، حکم قضایی حبس به مدت دو سال توسط شعبه 106 دادگاه کیفری دو شهرستان ساری برای مدیرعامل واحد متخلف صادر و تمامی محصولات موجود در این واحد تولیدی توقیف و ماشین‌آلات آن نیز پلمب شد.

وی افزود: این واحد تولیدی لوازم یدکی که در ساری علاوه بر تولید محصول لنت ترمز بی کیفیت، اقدام به جعل علامت استاندارد و فروش آن در استان های شمالی کرده بود؛توسط بازرسان استاندارد شناسایی و برای وی پرونده قضایی تشکیل شد.

رئیس اداره حقوقی و رسیدگی به شکایات اداره‌کل استاندارد مازندران یادآور شد: امسال تاکنون، 7 هزار و 800 مورد بازرسی و سرکشی از واحدهای تولیدی و صنوف صورت گرفت که 18 واحد از این تعداد به علت رعایت نکردن مقررات استاندارد و جعل علامت استاندارد به مراجع قضایی معرفی که صاحبان آنها به پرداخت جزای نقدی و حبس محکوم و هشت واحد نیز پلمب شدند.

این مسؤول با اشاره به اینکه تمامی فرآورده‌های مشمول استاندارد اجباری هم  عرضه شده در بازار هم چون محصول مهم و حساس لنت ترمز علاوه بر آدرس دقیق و شماره تماس معتبر، باید نشان استاندارد و کد اختصاصی 10 رقمی شناسایی که نشان‌دهنده محل تولید، سال تولید و اعتبار پروانه است را داشته باشند و در غیر این صورت تقلبی بوده، افزود: برای اطمینان از اصالت و یا جعلی بودن استاندارد محصولات موجود بازار مردم در هنگام خرید کد 10 رقمی استاندارد کالا را به سامانه 10001517 ارسال کنند تا در کمترین زمان، پاسخ خود را دریافت کنند.

اسفندیاری با دعوت از شهروندان استان به پیوستن به پویش ملی "کالای استاندارد ایرانی می‌خرم" که با هدف ترویج فرهنگ استاندارد و هم ترویج استفاده از کالاهای تولید داخل و در نتیجه ایجاد اشتغال پایدار ایجاد شده است، گفت: انتظار می‌رود در صورت مشاهده هرگونه تولید و عرضه کالاهای غیراستاندارد با اداره کل استاندارد استان ارتباط برقرار کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها