خبرهای داغ:
فرمانده قرارگاه جوادالائمه2 گفت: فردا 23 آذرماه 50 پروژه که با همکاری آستان قدس و معاونت محرومیت زدایی قرارگاه در این 9 ماه شروع کردیم به بهره برداری می رسد.
کد خبر: ۸۹۶۱۹۲۱
|
۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، سردار حسن رجب زاده فرمانده قرارگاه جوادالائمه2 صبح امروز در نشست خبری اظهارداشت: تدبیر و نگاه دور اندیشی  رهبر انقلاب بر این قرار گرفت که با تحرکاتی که در مرز افغانستان داشتیم و با توجه به راهبردهای استراتژیک دشمن برای مقابله با انقلاب اسلامی در مرز شرق کشور مستقر شدیم.

وی عنوان کرد: هر روزی که از عمر با برکت انقلاب اسلامی می گذرد و با توجه به شکست های پی در پی مثلث استکبار، صهیونیست و برخی از کشورهای مرتجع منطقه بر علیه انقلاب، طبق ماموریتی که رهبری به نیروی زمینی سپاه در شرق کشور دادند از ابتدای سال 96 کار را شروع کردیم.

فرمانده تیپ مردم پایه سپاه انصارالرضا(ع) استان با بیان اینکه دشمن کمر به نابودی انقلاب اسلامی بسته است افزود: تلاش دشمن برای ایجاد نا امنی در مرزهای جمهوری اسلامی است.

 وی ادامه داد: هجمه های دشمن نشات گرفته از این است که دشمن انقلاب به این باور رسیده که بنا به فرموده امام راحل انقلاب اسلامی در حال صدور است و مقدمه ای برای ظهور حضرت حجت(عج) است.

رجب زاده خاطرنشان کرد: حفظ امنیت و اشراف اطلاعاتی در منطقه مرزی یکی از اهداف ما از استقرار در منطقه است.

فردا، افتتاح 50 پروژه محرومیت زدایی در 3 دهستان خراسان جنوبی

وی اظهارداشت: بخشی از قرارگاه در آینده نزدیک به نام شهید صبایی از شهدای مدافع حرم تغییر نام می دهد.

فرمانده قرارگاه جوادالائمه2 با بیان اینکه اقداماتی در جهت آمادگی رزم ، آموزش نیروها ، جذب نیروهای بومی منطقه انجام شده است گفت: تاکنون بیش از 270 نفر در قرارگاه ثامن الائمه2 جذب شده اند که هدف بومی سازی امنیت منطقه با کمک مردم است.

وی اضافه کرد: با هدف آمادگی رزم و توان رزمی در نیروها تمرین 4 روزه با حضور 6 گردان امام حسین(ع)، یک گردان بیت المقدس و یک گردان فاتحین در منطقه انجام شده است تا آموزش های تئوری برای مقابله با تهدیدهای جدید دشمن به طور تاکتیکی در استان اجرا شود.

رجب زاده ادامه داد: با تعامل با نیروهای نظامی، انتظامی ، بسیج و سپاه، مرزبانی و اطلاعات اقدامات امنیتی در مرزها در حال انجام است.

وی با بیان اینکه در جهت کمک به ماندگاری مردم، امنیت مرزها و دفاع از انقلاب اسلامی اقداماتی انجام شده است افزود: در ابلاغ رهبری موضوع محرومیت زدایی و مردم یاری داریم که دو بال یک مجموعه هستند و برای رسیدن به امنیت پایدار در این جهت باید کار کنیم.

فرمانده تیپ مردم پایه سپاه انصارالرضا(ع) استان ادامه داد: در این زمینه اقدامات خوبی با همکاری آستان قدس، معاونت محرومیت زدایی نیروی زمینی سپاه و دستگاه های استان در حال انجام است.

وی با بیان اینکه برای محرومیت زدایی و کاهش آلام مردم دو دیدگاه کوتاه مدت و بلندمدت را در دست کار داریم گفت: مرحله کوتاه مدت شامل توزیع 14 هزار بسته های معیشتی  و بیش از 9هزار بسته کمک تحصیلی بین نیازمندان در شهرهای مرزی استان بوده است.

رجب زاده متذکر شد: محرومیت زدایی در حوزه بلند مدت شامل شناسایی نیازهای اصلی و نیازمندی های مردم منطقه با وجود خشکسالی های پی در پی استان است که یکی از نیازهای اساسی مردم آب است که اینها را احصاء و اقدامات را شروع کردیم.

وی با بیان اینکه بارندگی ها نیز علاوه بر خرابی و ایجاد خسارت به مرزهای کشورهای همسایه سرازیر و هدر می رود گفت: با همکاری منابع طبیعی و کار کارشناسی اجرای تعدادی پروژه آبخیزداری را شروع کردیم که در جهت کمک به اشتغال و رونق کشاورزی مردم برای میان مدت و بلند مدت کار کنیم.

فرمانده قرارگاه جوادالائمه2 خاطرنشان کرد: اولویت بعدی کار بهداشت مردم است که در جهت کمک به سلامت مردم سرویس بهداشتی و حمام ایجاد شده است.

وی اظهارداشت: در حوزه مقاوم سازی و ایجاد مسکن به خصوص برای نیازمندان تحت پوشش کمیته امداد اقداماتی انجام شده است.

رجب زاده خبر داد: فردا 23 آذر ماه در همایش با حضور ائمه جمعه و جماعات و ریش سفیدان و معتمدین 50 پروژه که با همکاری آستان قدس و معاونت محرومیت زدایی قرارگاه در این 9 ماه شروع کردیم به بهره برداری می رسد .

وی ادامه داد: این پروژه ها شامل حمام، سرویس بهداشتی، آبخیزداری، آب بند ،  دیدار ساحلی و آبیاری است که در سه دهستان لانو سربیشه، گزیک درمیان و بندان نهبندان انجام شده است.

فرمانده قرارگاه جوادالائمه2 گفت: برای تسریع در ازدواج جوانان نیز یکصد سری جهیزیه هفته آینده تحویل نیازمندان می شود.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها