معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری زنجان:

لزوم ساماندهی بافت های فرسوده زنجان

با توجه به اینکه درون بافت های فرسوده زنجان، بافت تاریخی وجود دارد، لذا ضروری است مسائل اجتماعی به منظور ساماندهی این بافت ها مورد توجه جدی قرار گیرد.
کد خبر: ۸۹۶۱۸۹۱
|
۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری زنجان در کارگروه مسکن و ساختمان استان، گفت: فرآیند صدور پروانه در شهرداری‌ های استان به دلیل مزیت های بالا و کاهش مشکلات در این حوزه، باید الکترونیکی شود.

جواد رحمتی با اشاره به اینکه الکترونیکی شدن فرآیند صدور پروانه می تواند موجب تسهیل در روند امور و رونق در بخش مسکن استان شود، افزود: با تشکیل دفاتر خدمات الکترونیک در بخش الکترونیکی شدن فرآیند صدور پروانه، می توان شفاف ‌سازی در انجام امور و برطرف شدن زمینه بروز هر نوع فساد اداری را موجب شد.

وی اظهار داشت: فرآیند صدور پروانه در شهرداری‌ های استان می تواند دامنه اختیار کارفرما برای انتخاب مهندسان ناظر، طراح و دفاتر فنی و مهندسی را افزایش دهد و دستگاه های متولی می توانند برای افزایش مشارکت جمعی، این مهم را در شهرداری های استان عملیاتی کرده و بروکراسی اداری فعلی را برطرف کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری زنجان تصریح کرد: ضروری است کمیته ای با حضور دفتر فنی استانداری زنجان، اداره کل راه و شهرسازی، شهرداری و سازمان نظام مهندسی ساختمان استان به منظور تحقق و تسهیل فرآیند صدور پروانه در شهرداری‌ های استان تشکیل شود.

جواد رحمتی با اشاره به اینکه صدور پروانه های ساختمانی و افزایش میزان مساحت ساخت مسکن در استان نسبت به سال گذشته رشد داشته است، گفت: برخی شاخص های موجود، نشان از افزایش انبوه‌ سازی در استان دارد؛ به گونه ای که در 6 ماهه نخست سالجاری، رشد 30 درصدی در میزان متراژ ساخت مسکن نسبت به مدت مشابه سال گذشته وجود دارد.

وی اظهار داشت: توجه در گردآوری اطلاعات مربوط به میزان صدور پروانه های ساختمانی در شهرداری های استان بسیار مهم بوده و باید مشخص شود پروانه های تغییر کاربری داده شده در استان، به چه میزان منجر به صدور پروانه ساخت شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری زنجان گفت: با توجه به اینکه درون بافت های فرسوده زنجان، بافت تاریخی وجود دارد، لذا ضروری است مسائل اجتماعی به منظور ساماندهی این بافت ها مورد توجه جدی قرار گیرد.

 

 

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار