به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری زنجان در کارگروه مسکن و ساختمان استان، گفت: فرآیند صدور پروانه در شهرداری های استان به دلیل مزیت های بالا و کاهش مشکلات در این حوزه، باید الکترونیکی شود.
جواد رحمتی با اشاره به اینکه الکترونیکی شدن فرآیند صدور پروانه می تواند موجب تسهیل در روند امور و رونق در بخش مسکن استان شود، افزود: با تشکیل دفاتر خدمات الکترونیک در بخش الکترونیکی شدن فرآیند صدور پروانه، می توان شفاف سازی در انجام امور و برطرف شدن زمینه بروز هر نوع فساد اداری را موجب شد.
وی اظهار داشت: فرآیند صدور پروانه در شهرداری های استان می تواند دامنه اختیار کارفرما برای انتخاب مهندسان ناظر، طراح و دفاتر فنی و مهندسی را افزایش دهد و دستگاه های متولی می توانند برای افزایش مشارکت جمعی، این مهم را در شهرداری های استان عملیاتی کرده و بروکراسی اداری فعلی را برطرف کنند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری زنجان تصریح کرد: ضروری است کمیته ای با حضور دفتر فنی استانداری زنجان، اداره کل راه و شهرسازی، شهرداری و سازمان نظام مهندسی ساختمان استان به منظور تحقق و تسهیل فرآیند صدور پروانه در شهرداری های استان تشکیل شود.
جواد رحمتی با اشاره به اینکه صدور پروانه های ساختمانی و افزایش میزان مساحت ساخت مسکن در استان نسبت به سال گذشته رشد داشته است، گفت: برخی شاخص های موجود، نشان از افزایش انبوه سازی در استان دارد؛ به گونه ای که در 6 ماهه نخست سالجاری، رشد 30 درصدی در میزان متراژ ساخت مسکن نسبت به مدت مشابه سال گذشته وجود دارد.
وی اظهار داشت: توجه در گردآوری اطلاعات مربوط به میزان صدور پروانه های ساختمانی در شهرداری های استان بسیار مهم بوده و باید مشخص شود پروانه های تغییر کاربری داده شده در استان، به چه میزان منجر به صدور پروانه ساخت شده است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری زنجان گفت: با توجه به اینکه درون بافت های فرسوده زنجان، بافت تاریخی وجود دارد، لذا ضروری است مسائل اجتماعی به منظور ساماندهی این بافت ها مورد توجه جدی قرار گیرد.