خبرهای داغ:
معاون علمی پژوهشی سپاه صاحب‌الامر(عج) قزوین:
معاون علمی پژوهشی سپاه صاحب‌الامر(عج) قزوین اذعان کرد: سرآمد بودن جهان غرب تنها به علت علوم و دانشی است که در اختیار دارد.
کد خبر: ۸۹۶۱۸۸۸
|
۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین نشست مسئول دایره علمی پژوهشی سپاه صاحب‌الامر(عج) به مناسبت هفته دانش پژوهش برگزار گردید.
سرهنگ سید حسن حسینی، معاون علمی پژوهشی سپاه صاحب‌الامر(عج) قزوین در این نشست اظهار کرد: آمار حاکی از آن هستند که اهمیت علم و پژوهش به میزانی است که در هر 70 روز علوم جدیدی وارد عرصه علمی می‌شود اما اگر مطالعه کافی نداشته‌باشیم نمی‌توانیم در این زمینه به‌روز شویم.
این مسئول ضمن اشاره به بیانات مقام‌ معظم ‌رهبری در جمع نخبگان که علم را ارزشمند معرفی کرده و ثروت را تنها راه اقتدار ندانستند، اضافه کرد: سرآمد بودن جهان غرب تنها به علت علوم و دانشی است که در اختیار دارند که البته غرب، علم را در انحصار خود می‌داند وشایان ذکر است علم میراث بشریت است و در انحصار کسی نیست؛ اما می‌توان گفت، نهضت ترجمه و دستیابی به علوم از نیمه دوم قرن 2 هجری در ایران که زیر سایه اسلام بود، آغاز گرفت که تا قرن چهاردهم هجری نیز ایران در آن سرآمد بود.
وی همچنین با تبیین این جمله از رهبر انقلاب که فرمودند "از شاگردی در عرصه علم نگران نیستیم اما همیشه شاگرد نیستیم و زمانی حرفی برای گفتن خواهیم داشت" تصریح کرد: ما نیز با الهام از این بیان مقام معظم رهبری در جهت بهره‌گیری از علوم گام برداشته و با وجود تحریم‌‌های سنگین دشمن بخصوص در صنعت دفاعی، توانسته‌ایم پیشرفت چشمگیری داشته باشد.
حسینی پیرامون اقدامات پژوهشی سپاه مطرح کرد: سیاست تمرکزی مراکز نظامی دانشگاهی تهران در 7 سال اخیر که به سپاه‌های استانی نیز سرایت داشته است، پرداختن به دغدغه‌ها با کمک شبکه دانشی و سامان‌بخشی به آن‌ها می‌باشد که سپاه صاحب‌الامر(عج) در این حوزه 30 پروژه پژوهشی دارد.
معاون علمی پژوهشی سپاه صاحب‌الامر(عج) قزوین ابراز داشت: تفاوتی که وجد دارد آن است که پژوهش‌های علمی دانشگاهی در آخر نصیب کتابخانه‌ها می‌شوند و پژوهش‌های مراکز پژوهشی سپاه با توجه به دغدغه مسئولین انجام می‌گیرد و سعی در حل مشکلات دارد و شامل سه مرحله می‌شود.

طی7سال 30 پروژه پژوهشی توسط سپاه قزوین انجام گرفته‌است
وی افزود: مرحله اول؛ پژوهش‌های ماموریت محور است، مرحله دوم؛ احصای نیاز دانشی دقیق و صحیح و مرحله سوم کاربست یا بکارگیری روژه می‌باشد.
این مسئول در ادامه خاطرنشان کرد: اقدام موثری که سپاه در این جهات انجام می‌دهد تهیه کتاب‌هایی با عنوان بانک تجارب که از تجربه کارکنان سپاه در لایه‌های دانشی جمع‌آوری و چاپ می‌شود که این اقدام هر 6 ماه یکبار صورت می‌گیرد که به منظور بالا بردن اطلاعات و تجربه کارکنان سایر استان‌ها این کتاب‌ها در سطح کشور نشر داده می‌شود.
حسینی تشریح کرد: این پروژه سی‌گانه در حوزه ماموریتی و اداره سازمان تعریف می‌شود که 30 درصد از آن اداره سازمان و 70 درصد هم به حوزه ماموریتی مربوط می‌شود.
وی در خاتمه اذعان کرد: برخی تجارب که به لحاظ الگوسازی در دانش جدید و بومی از سامانه‌ها در اختیار قرار می‌گیرند و امید است که در 5 ساله ششم هدف می‌تواند تشکیل اندیشکده باشد.
1006/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها