نشست خبری اتاق اصناف و جمعی از بازاریان و تجار کشور با موضوع اقدامات انجام شده برای زلزله زدگان غرب کشور،در ساختمان اتاق اصناف آغاز شد.
کد خبر: ۸۹۶۱۸۵۸
|
۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۱

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، نشست خبری اتاق اصناف و جمعی از بازاریان و تجار کشور با موضوع اقدامات انجام شده برای زلزله زدگان غرب کشور، با حضور غلام رضا حسن پور رئیس سازمان بسیج اصناف، سردار فضلی مسئول کمیته اصناف و خیرین قرارگاه شهید جعفری(ر‌ه) سپاه و جمعی از بازاریان و تجار کشور در ساختمان اتاق اصناف آغاز شد.

حسن پور رئیس سازمان بسیج و مسئول کمیته اصناف و خیرین قرارگاه شهید جعفری در خصوص جایگاه قرارگاه فرهنگی شهید جعفری اظهار داشت:باتوجه به آن که سپاه پاسدارن از دقایق اول در مناطق زلزله زده حاضر شد، مسئولین تصمیم گرفتند تا سپاه قرارگاهی را به عنوان مقر اصلی قرار دهد و اقدامات از این قرارگاه به نقاط مختلف آسیب دیده کمک رسانی شود.
وی افزود: مواردی که به عنوان آمار و ارقام بسیج اصناف داده می شود در قالب سیستم مجموعه انجام شده و کارهایی که به صورت خودجوش از جانب جهادگران اصناف و بازاریان اتفاق افتاد بیان نشده و گم خواهد بود.

حسن پور با بیان اینکه اقدامات انجام گرفته که آماریست سازمانی از اتاق اصناف و بسیج کشور خاطر نشان کرد:راه اندازی آشپزخانه مرکزی شهید عراقی که مسئولیت رساندن غذای گرم را بر عهده داشت، ارسال واحد های سیار نانوایی، ارسال چادر، اسکان دادن مردم در بیش از ۷۰۰ کانکس ارسال شده که قرار است این تعداد ارسال شده به بیش از هزار کانکس اتفاق بیافتد، همگی از مجموعه اقداماتی است که سپاه استان های مختلف از قرارگاه شهید جعفری انجام داده است.

وی با اشاره به اینکه رویکرد قرارگاه شهید جعفری در دو محور است، ادامه داد: در گام اول مدیریت کمک رسانی هایی که از استان ها می شود و در گام دوم بازسازی خانه های ویران شده که تا پایان کار کنار مردم برای خدمت رسانی خواهیم بود.

رئیس سازمان بسیج اصناف کشور در خصوص فعالیت های جهادگرانه تجار و بازاریان تصریح کرد: در نظر داشته باشید که این بازاریان در شرایطی که اقتصاد و بازار ایران در رکود است کمک رسانی می کنند و باید اعتراف کرد که تا به اینجای کار برای خادمی مردم کم نگداشتند.

حسن پور عنوان کرد: قشنگی اتاق اصناف و اعضای این نهاد که از بازاریان و تجارت کنندگان هستند، فعالیت تخصصی هر بخش از اصناف در ترمیم شهر های زلزله زده است مثلا در یکجا نیاز با در چوبی است افراد متخصص به اون بخش حاضر می شوند.

در ادامه این نشست فقیه عضو اتاق اصناف کشور در خصوص فعالیت های اصناف از قبل انقلاب تا امروز اظهار داشت: شاید ذهن ها فراموش کرده اند که فعالیت های اصناف از قبل انقلاب تا به امروز چه مواردی بوده است.
وی تاکید کرد: خدمت رسانی در پیروزی انقلاب، برای دفاع کشور در جنگ تحمیلی و حال که در این شرایط بحرانی و زلزله زده غرب کشور یاری رسان شده است. اصناف از جنس مردم است و کار ها به صورت مردمی و خودجوش صورت می گیرد.

فاضلی رئیس اتاق اصناف ایران نیز در خصوص جایگاه اصناف در بزنگاه ها و مواقع بحرانی اظهار داشت: پیشقراولان اقدامات خودجوش مردمی اصناف هستند که نمی توان این نهاد مردمی را با نهاد های اجرایی دیگر مقایسه کرد.
وی با بیان اینکه اقدامات اتاق اصناف کشور در سه مرحله برای بهبود آسایش مردم زلزله انجام گرفته است افزود: بخش اول حضور جهادی و خودجوش اصناف در صحنه های دلخراش و خرابی های موجود بود که شامل امداد رسانی، ارسال نیروهای متخصص و آوار برداری شکل گرفت.

فاضلی تصریح کرد: در مرحله بعد ارسال کمک های مردمی و مدیریت این بحران بود که باید با غرور گفت که مردم سنگ تمام گذاشتند  و در بخش سوم که در آینده رخ خواهد داد بازسازی خانه های ویران شده است که تا پایان کار اتفاق همزاه مردم رنج دیده زلزله زده خواهیم بود.

حسن پور در نشست خبری در خصوص سوال خبرنگار بسیج مبنی بر اینکه اگر بودجه دولت را با بودجه بسیج اصناف مقایسه کنیم، نحوه خدمت رسانی به بسیج اصناف نسبت به دولت چگونه ارزیابی می شود اظهار داشت: دولت هم به نوبه خودش نقش ایفا کرده است اگرچه باید بیشتر از این باشد اما در خصوص بازسازی، بنیاد مسکن قبول کرده که تا 30 درصد از بازسازی ویرانه ها را بر عهده بگیرد اگرچه 70 درصد این بازسازی را اصناف برعهده گرفته است.
وی با بیان اینکه آقای رئیس جمهور بارها تاکید کردند که؛ کاستی های دولت را مردم جبران کردند و از این بابت قدردان این ملت بزرگ هستند، افزود: این نظام اسلامی مردمی است و خود مردم هم در همان روزهای اول در وسط میدان در امر خدمت رسانی به مردم زلزله زده شرکت کرد.

حسن پور عنوان کرد:در هر صورت از دولت محترم انتظار می رود که تعهدات خود را انجام دهد و آن چیزی که به مردم زلزله زده قول داده است جامعه عمل بپوشاند و بیشتر حضور پیدا کنند زیرا در بعضی از مناطق خصوصا روستا های صعب العبور تنها بسیجیان حضور دارند و کمک های مردمی را به دست زلزله زدگان می رسانند.

 

 

ارسال نظرات