نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه امانتداری یکی از شاخص‌های فرهنگ جهادی در حکومت اسلامی است، گفت: کارگزاران نظام اسلامی باید امانتداری و فرهنگ جهادی را به عنوان چراغ راه خود در نظر گیرند.
کد خبر: ۸۹۶۱۸۴۸
|
۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۴

 

 
 

 

به گزارش خبرگزاری بسیج،  آیت‌الله حسن عالمی در همایش فرهنگ و مدیریت جهادی که صبح امروز برگزار شد با تاکید بر اینکه هدف از برگزاری همایش ترویج معارف اسلامی و گسترش مفاهیمی است که باید در سراسر نظام اسلامی به کار گرفته شود گفت: ریشه فرهنگ جهادی در قرآن کریم است و همچنین در سیره پیامبر اکرم (ص) و منش امیرالمومنین (ع)‌ نیز در این موضوع تاکید شده است.

وی با اشاره به مفاهیم عمیق در نهج‌البلاغه در خصوص حکومتداری گفت: فرهنگ جهادی که برگرفته از قرآن سنت‌های رسول خدا و رهنمودهای امیرالمومنین است باید در بین کارگزاران حکومت اسلامی به عنوان یک چراغ راه به کار گرفته شود.

به گفته عالمی یکی از شاخص‌های مهم مدیریت در فرهنگ جهادی مسئله امانتداری است. امانتداری حوزه‌ گسترده‌ای دارد که شامل همه استعدادهای انسانی، طبیعی و حتی یافته‌های علمی نیز می‌شود.

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی تاکید کرد: اندیشه و تفکری که جمع‌آوری مال چه حلال و چه حرام را به عنوان مسیری برای رسیدن به یک زندگی مرفه در پیش می‌گیرد یک اندیشه خطا و باطل است چرا که به فرموده امام علی (ع) امانتداری کلید رزق است و با خیانت در امانت انسان نمی‌تواند از دارایی‌اش استفاده مطلوب کند.

وی تاکید کرد: همین سخنان امیرالمومنین نشان می‌دهد که کارگزاران نظام اسلامی باید امانتداری را چراغ راه خود نمایند.

در این همایش از سومین جلد دانشنامه رشد فرهنگ و مدیریت جهادی رونمایی شد.

ارسال نظرات