مسئول دفتر بسیج دانشجویی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی قوچان تاکید کرد؛
مسئول دفتر بسیج دانشجویی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی قوچان گفت: متأسفانه فرهنگی از گذشته در زمینه ازدواج صورت گرفته و همچنان نیز ادامه دارد و آن عدم ارائه آموزش‌های پیش از ازدواج است.
کد خبر: ۸۹۶۱۸۴۵
|
۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، حمید رجب نژاد،  امروز در دومین مراسم ازدواج دانشجویی در دانشگاه صنعتی قوچان با اشاره به اینکه باید در کنار ترویج فرهنگ ازدواج به هشدار‌های جدی در این زمینه نیز توجه شود، گفت: متأسفانه فرهنگی از گذشته در زمینه ازدواج صورت گرفته و همچنان نیز ادامه دارد و آن عدم ارائه آموزش‌های پیش از ازدواج است.

وی بابیان اینکه متأسفانه برای گواهینامه گرفتن کلی آموزش ارائه می‌شود، اما برای نقش‌های بزرگ زندگی همچون پدر بودن، مادر بودن و همسر بودن چنین آموزش‌هایی ارائه نمی‌شود، تصریح کرد: ازدواج ادعای بزرگی بوده که در آن جوان اعلام به پختگی و بیرون آمدن از خودخواهی می‌کند تا با دیگری زندگی را تقسیم کند و این آموزش‌ها از ضروریات برای زوجین محسوب می‌شود.

مسئول دفتر بسیج دانشجویی قوچان با اشاره به اینکه باید آموزش‌ها، نقش‌ها و لوازمات یک زندگی سنجیده شود، بیان کرد: دانشجو در دانشگاه آموزش‌هایی در حوزه علوم مختلف می‌بیند پس باید در زمینه ازدواج؛ مدیریت اجتماعی و تعاملات نیز آموزش‌های لازم برای وی گذاشته شود.

زوجین احترام یکدیگر و خانواده‌ها را رعایت کنند

در ادامه کارشناس دفتر نهاد رهبری در پرسمان دانشجویی با یادآوری این مطلب که آموزش‌های لازم وجود ندارد و باید در برخی زمینه‌ها برنامه‌ریزی نیز باشد، گفت: احترام و اعتماد در زندگی خیلی راحت از دست می‌رود و خیلی سخت نیز برمی‌گردد پس زوجین باید احترام یکدیگر و خانواده‌ها را رعایت کنند.

حجت‌الاسلام رضا وظیفه‌مند بابیان اینکه متأسفانه با خودمان مهربان نبوده و احترام نمی‌گذاریم، تأکید کرد: باید بی توقع احترام گذاشته شود و نباید فراموش کرد عشق با احترام به خانه‌ها می‌آید و این حفظ احترام خواسته فطری بانوان است.

وی با اشاره به اینکه متأسفانه برخی جنس زن را به بازیچه گرفته‌اند و احترام روابط با دخالت والدین به هم می‌ریزد، خاطرنشان کرد: همکاری، پرهیز از گلایه و عیب‌جویی نکردن، احترام گذاشتن به نظرات یکدیگر، تعریف کردن از خوبی‌ها و شایستگی‌ها، نگهداری راز، نادیده گرفتن خطا و توجه به احساسات از موضوعاتی بوده که می‌توان با رعایت آن‌ها به همسر احترام گذاشت.
ارسال نظرات
پر بیننده ها