نوروزی فر گفت: آموزش و اطلاع رسانی به خانواده‌ها و جوانان در مورد مخدرهای جدید باید در اولویت کار رسانه‌ها قرار گیرد.
کد خبر: ۸۹۶۱۷۸۶
|
۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۶

ابراهیم نوروزی فر کارشناس رسانه و مسئول سازمان بسیج رسانه البرز در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج اظهار داشت: متاسفانه تولید کنندگان مواد مخدر برای کسب سود بیشتر دست به هرکاری می زنند و با توجه به اینکه با فروش مواد صنعتی سود بیشتری به دست می آورند برای این کار قشر جوان جامعه را هدف قرار داده‌اند.

وی افزود: برای پیشگیری از این گونه مسائل مسئولان باید برای رفع نیازهای جوانان به اشتغال و غنی کردن اوقات فراغت آنها بپردازند و با اجرای برنامه های فرهنگی مناسب دانش خانواده ها را نیز نسبت به این خطرات آگاه کنند.

این کارشناس رسانه خاطر نشان کرد: بیش از نیمی از والدین زمانی از اعتیاد فرزندانشان با خبر می‌شوند که چندین سال از شروع به مصرف مواد مخدر از سوی آنها می‌گذرد و در حال حاضر نیز جنگ نرم دشمنان جوانان را نشانه گرفته و به فکر تخریب آینده داران کشورمان است.

نوروزی فر بیان داشت: آموزش و اطلاع رسانی به خانواده‌ها و جوانان در مورد مخدرهای جدید باید در اولویت کار رسانه‌ها قرار گیرد.

 

وی گفت: برنامه های پیشگیری که از ساختار رسانه ها استفاده می شود زمانی با موفقیت همراه خواهد بود که با استراتژی های دیگر همراه شوند اگر چه رسانه ها موجب آگاهی جمعیت می شوند اما به تنهایی نمی توانند تغییر محسوسی در رفتار آنها ایجاد نماید.

مسئول بسیج رسانه البرز عنوان کرد: استفاده از چهره های محبوب در رسانه ها برای آگاه سازی نوجوانان و جوانان، استفاده از معتادان آسیب دیده در رسانه ها و استفاده از سایر روش های مکمل مانند ساخت انیمیشن و فیلم های آموزشی می تواند در پیشگیری از اینگونه مشکلات جلوگیری کند.

ارسال نظرات