خبرهای داغ:
نائب رئیس اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت استان سمنان از برگزاری کارگاه سبک زندگی حضرت معصومه (س) در شاهرود خبر داد.
کد خبر: ۸۹۶۱۶۷۲
|
۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، محمد ابراهیمی اظهار کرد: به مناسبت سالروز ورودحضرت فاطمه معصومه (س) به شهر مقدس قم در سال ۲۰۱ هجری قمری، کارگاه آموزشی سبک زندگی حضرت معصومه (س) به مدت دو روزو در روز‌های دوشنبه و سه شنبه در موسسه فرهنگی بین الحرمین برگزار شد.
ابراهیمی بیان کرد: استاد این کارگاه آموزشی حجت الاسلام عزیزی از مبلغین حوزه علمیه قم، پیرامون زندگی حضرت معصومه (س)، کرامات ایشان و اهمیت زیارت آن بانوی مکرمه با توجه به احادیث امام رضا (ع)، مطالبی بیان کرد.
وی تصریح کرد: حضرت معصومه (س) با گروهی از همراهان (علویان)، به ظاهر برای زیارت امام رضا (ع) مدینه را به سوی خراسان ترک می‌کنند. یک سال از آخرین ملاقات با برادرشان گذشته و اینک پس از یک سال تحمّلِ رنجِ فراق برادر و جلب امام رضا (ع) به خراسان، قصد هجرت کرده اند.
عزیزی اظهار کرد:، اما روی دیگر سکه آن است که این زیارت، یک ملاقات عادی نبوده است؛ بلکه یک حرکت است. تحول عظیمی است که آغاز آن با حضرت امام رضا (ع) بوده است و ادامه آن با حضرت معصومه (س). (گرچه دیدار حضرت معصومه با امام رضا انجام نشد و در اثنای سفر و در ساوه، جنگ سختی درگرفت و کریمه اهل بیت ٢٣ تن از عزیزان خود را در این ستیز از دست داد و خود نیز پس از هفده روز در قم وفات یافت).
این کارشناس فرهنگی در ادامه با اشاره به اینکه آن حضرت نمونه کاملی از یک زن مسلمان بود و نه تنها برای عصر خود بلکه برای تمامی دوران و به ویژه زمان فعلی، الگوی بسیار مناسبی برای بانوان جامعه است، حضرت فاطمه معصومه (س) در دوران حیات با برکت خویش همواره در مسیر ولایت بود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها