خبرهای داغ:
شهردار اسکو در حاشیه بازدید از کارگاه فرش بافی زندانیان با اعلام اینکه اشتغال به کار زندانیان در کاهش میزان جرم نقش موثری دارد، گفت: یکی از علل ارتکاب جرم در جامعه، نیازهای مادی و نداشتن کار به سبب‌های نداشتن مهارت‎های حرفه‌ای لازم بوده که آموزش مهارت در زندان‎ها می تواند زمینه داشتن شغل و توانمندی اقتصادی فرد را فراهم کند.
کد خبر: ۸۹۶۱۶۰۵
|
۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، بابک شریفی در ادامه ایجاد اشتغال در زندان ها را بهترین راهکار برای تامین امنیت زندان ها و تامین نیازهای مالی خانواده های زندانیان دانست و به مردم توصیه کرد همانطور که برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد و خانواده های زندانیان بی بضاعت و کم بضاعت هزینه می کنند برای اشتغال زندانیان بعد از خروج هم نگاه خیرانه داشته باشند.

وی با تأکید بر اینکه لازم است بعد از آزادی با نگاه شهروند عادی به یک زندانی بنگریم، اظهار داشت : اگر به زندانی بعد از تحمل حبس، تسهیلاتی تعلق بگیرد و مشغول کار شود، طبیعتا دیگر به دنبال بزه نمی رود.

شریفی در ادامه این بازدید مهندس احمدی مهر مدیریت مرکز اشتغال زندانیان استان با بیان اینکه دستیابی زندانیان آزاد شده به اشتغال پایدار علاوه بر کاهش آسیب‌های اجتماعی، نرخ بازگشت به زندان را به شکل چشم‌گیری کاهش می دهد گفت: اشتغال و حرفه‌آموزی از مهم‌ترین برنامه‌های اصلاحی و تربیتی در زندان‌هاست که تلاش می‌کنیم با توسعه اقدامات حمایتی بسترهای لازم را برای بعد از آزادی زندانیان نیز فراهم کنیم.

وی ایجاد اشتغال برای زندانیان را یک حرکت جهادی، کمک به تولیدات داخلی و استفاده از ظرفیت های اقتصاد مقاومتی می داند و تصریح کرد: هر شغلی که برای زندانیان ایجاد می شود ، در صورت انتخاب صحیح شغل و نگاه اقتصادی به آن، چرخ های اقتصادی را بهتر به چرخش در می آورد و مانع از واردات کالاهای بی کیفیت به داخل کشور می شود.

 

ارسال نظرات