خبرهای داغ:
باحضور معاونت قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی مرکز تخصصی حفظ و قرائت شهید حججی آذرشهر وابسته به موسسه مهد قرآن و عترت این شهرستان به بهره برداری رسید.
کد خبر: ۸۹۶۱۶۰۰
|
۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن قدردانی از فعالیت های انجام پذیرفته در مسیر ساخت مرکزی تخصصی برای جامعه ی قرآنی، خواستار گسترش فعالیت در زمینه عترت و سیره ائمه نیز شد.

ابراهیم لایقی همچنین در بازدید از مهد قرآن و عترت روستای قاضی جهان ضمن پیگیری مسائل مربوط به اتمام طرح ساختمانی این مرکز در جمع فعالان حوزه قرآن و عترت این روستا افزود: توجه به مسئله عترت در کنار مسئله قرآن از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد و مراکز در این زمینه باید تلاش بیشتری انجام دهند .

وی در ادامه از مرکز قرآنی روستای اخی جهان نیز بازدید کرد و موقعیت و امکانات فیزیکی این مرکز را نیز مناسب ارزیابی کرد .

لایقی توجه ویژه به بومی بودن و در دسترس بودن مربیان قرآن و عترت را  فاکتوری مهم خواند و حضور مربیان و دوستان توانمندی چون آقایان خلیل زاده و علیزاده در شهرستان را مایه دلگرمی دانست.

 مدیر موسسه مهد قرآن و عترت آذرشهر نیز با اشاره به پیشرفت های روز افزاون موسسه در راستای تحقق و ترویج فرهنگ قرآنی، گفت: هم اکنون مهد قرآن در سه ساختمان داخل شهرستان و١٤ واحد در روستاها و بخش های حومه شهر فعالیت می کند و ۱۶۰۰ نفر فقط در سه ساختمان داخل شهر فعال هستند که از این تعداد ١٥٠نفر عضو در زهرای مرضیه یک، و ١٠٠نفر در زهرا مرضیه ٢، فعالیت می کنند.

علیزاده در رابطه با وضعیت شعبات خارج از شهر نیز افزود: تعدادی از این مراکز دارای ساختمان های اختصاصی می باشند.

 

ارسال نظرات